Inlägg från: Grodprinsens brud |Visa alla inlägg
  • Grodprinsens brud

Ringfundering

Jag läser i alla möjliga trådar och bloggar men blir inte riktigt klok på detta. Det känns som om ALLA (jag vet att det inte är så men..) planerar att förlova sig och SAMTIDIGT planerar bröllopet eftersom disskussionerna runt förlovnings-/vigselringer rör sig så.. Är det bara vi som köpte varsina släta guldringar vid förlovningen för 6 år sedan och först nu när vi tar steget mot bröllop börjar titta på en vigselring? När jag letar hittar jag massor av "set" med förlovnings- och vigselring men hur många är det EGENTLIGEN som kör gammaldags standard så att de vet vid förlovningen att bröllopet kommer ske inom ett år och därför köper båda? Nu hittar jag istället inte så rasande många som passar ihop med en vanlig slät på ett snyggt sätt till rimligt pris.. 

• Svar på tråden Ringfundering
  • Grodprinsens brud

Jodå visst finns det ringar att välja på men de jag tycker är snygga passar liksom inte perfekt men nu tror jag att jag har hitta rätt, jag har bara tänkt om i modeller och så.. 

Det jag funderar på är att jag aldrig skulle kunna byta ut min förlovningsring även fast den börjar bli lite småsliten efter flera års vistelse i barnomsorgen.. Jag dömer ingen, var och en gör ju som de känner, men alltså köper jag en ny ring och byter ut förlovningsringen så är det ju bara som vilken ring smom helst ändå eller? Den känns ju inte laddad med ögonblicket då vi förlovade oss. Det är därför jag funderar på hur ni andra känner om det? Det verkar ju vara ganska vanligt att man byter ut orginalförlovningsringen..  

Det är inte ett inlägg för att skapa debatt, jag tycker det är skitsnyggt med riktigt matchande ringar Skrattande (och kanske är jag lite avis på er som tänkt till från början...)

Svar på tråden Ringfundering