maj16 skrev 2015-06-29 19:48:22 följande:
Ja hus kostar mkt i början! Men kul att sätta sin egen prägel på det. :)
Har ni räknat nåt på vad bröllopet kommer kosta?
Som våra då :) Fast minstingen precis fyllda 2.
Ja alltså vi kommer ha vigseln kl 14 så det inte ska bli så jättesent med mat/tårta. Sen har min mamma sagt att hon kan åka hem med barnen när de blir trötta, senast kl 20 typ. Känns lite trist att hon ska behöva lämna festen kan jag tycka! Men hon säger att det går bra. Alternativet är om vi kan låna en husvagn och lägga barnen där utanför lokalen.. Vill inte lämna dem till vem som helst och de närmaste är ju på bröllopsfesten så är ju lite lurigt hur man ska göra!
Vår äldsta har sovit hos min mamma några ggr, men ingen annan.
Nej, vi har inte satt någon maxgräns än, men vi ska börja räkna lite. Kommer bli att vi tar lite från sparkontot men är ändå våra egna sparade pengar samt att vi har ett reservkonto ifall något i huset skulle gå sönder och måste fixas akut.
Jag skulle gissa på en maxgräns på 50.000kr, då vi tänkt ha två dagars bröllop. Sen har jag och sambon svårt för att "snåla in" på saker som dekorationer då vi alltid tänker "vi gör detta en gång i våra liv" ;)
Men vad snällt av din mamma att ställa upp, även fast det är tråkigt för er alla! Min mamma men även sambons mamma har sagt att de kan ta barnen på kvällen men ja, vi får se. Huvudsaken är att vi föräldrar inte behöver lämna festen kl 20 haha