Jenni skrev 2015-08-10 20:08:50 följande:
Skönt att det löste sig bra och kul med en till som gifter sig 11 juni. :)
Vi har bokat lokal, en jättemysig bystuga. Vi har tillfrågat brudnäbbar/tärna/marsalk och frågat min pappa om han vill gå in med mig. Alla sa ja och blev jätteglada. Vi har tillfrågat prästen som konfirmerade min blivande och han ville jättegärna viga oss. Nu håller vi tummarna för att han tycker det är ok med brudöverlämning. Vi har på g att boka en fotograf som vi känner oss jättenöjda med och vi har bestämt med min tärna att hon ska sjunga på vigseln. Det ville hon jättegärna. Vi har bestämt utgångsmarch och vi ska fråga min kusin om han vill spela piano på vigseln. Nu måste vi bara bestämma var vi ska ha vigseln. Jag och min blivande har lite delade meningar om detta, han vill vigas utomhus medan jag vill ha vigseln i ett litet mysigt kapell. Vi får se hur det blir. Vi måste ju vilket fall som helst ha något bokat ifall det skulle ösregna på dagen D.
Hur går det för er andra? Hur mycket har ni hunnit göra? :)
Hoff, vad ni har hunnit med mycket! ;)
Vi har bokat festlokalen, folketshus i vår by. Vi har haft sådan beslutsångest när det gäller kyrka. Middagen och festen kommer som sagt vara i vår by, vi har en kyrka här som är otroligt ful så den strök vi direkt. Finns några kyrkor 20 minuter bort men det känns ändå inte rätt, så idag bokade vi (efter ett besök) en otroligt fin och mysig kyrka 3 mil ifrån festen, ca 25 minuter med bil.
Vi får se om vi ska försöka ordna med transport för gästerna mellan kyrka och festlokal. Men jag tror att det går att lösa ganska smidigt genom att ordna en grupp på Facebook, där vi bjuder in alla gäster. Så kan gästerna själva se vem som har någon plats över i bilen eller vem som behöver en plats.
Jag kommer ha min syster som brudtärna, men funderar på fler men har lite beslutsångest.