militärfrun skrev 2016-05-19 20:16:08 följande:
Snart är det bara tre veckor kvar för mig. Så pirrigt! Det enda som jag inte vet vad vi ska göra med är bröllopsdansen. Jag ville göra någon rolig spexdans men mannen vägrade för att han inte kan dansa för fem öre. Så då återstår bara att stå och dansa tryckare medan alla står i en ring runt en och glor. Tycker det är sjukt pinsamt. Vi har pratat om att skippa bröllopsdansen helt och låta alla börja dansa på en gång istället.. Kan man göra så? Hur gör ni andra med bröllopsdansen?
Det är ni som bestämmer hur ni vill ha det på er bröllopsdag. Det är klart att man kan skippa bröllopsdansen om man vill. När min kusin gifte sig hade dem ingen dans alls eftersom ingen av de gillar att dansa.
Jag har dansat mycket förut men inte min kille. Vi har gått en liten buggkurs för ett tag sen tillsammans men har sedan dess glömt hur man gör och vi hinner nog inte studera in en dans. En tryckare har ju fördelen att man inte behöver fokusera på steg utan bara på varandra så jag ska ta tillfälle i akt och bara njuta. Folk kommer att glo på oss hela dagen ändå, det är ju vårt bröllop, så det får de göra även då. Funderar om man ska avtala med föräldrar eller tärnor/bäst men att de hänger med i dansen efter någon minut och på det sättet signaliserar alla andra att det är fritt fram.