Groken: Såg tyvärr att jag missat personalkostnad på 6000! men jag har hopp om klänningen att jag ska hitta en väsentligt billigare. Anledningen till att vi också försöker planera så mycket som möjligt är att vi ska resa iväg 7 veckor till Sydamerika om någon månad och där kommer tyvärr gå åt mycket pengar.
Så jag hade tänkt försöka köpa slöja, underkläder och dekoration där nere för det är så mycket billigare. Samt att det hade varit så kul att väva in en del av mitt hemland i bröllopet då som högst två släktingar därifrån kommer kunna flyga till Sverige möjligtvis ;(
Sedan så har jag varit i kontakt med en skola i min hemstad där det finns stylist,frisör och florist! Priserna dem tog var så himla bra jämnfört med salonger. Jag tänkte att det inte kunde skada att låta en färdigutbildad 3a ge sig på smink eller min brudbukett! Men visst det pirrar väl i magen för det är ju inte samma garanti på något sett, men bara för att det kostar mer i salong behöver det visserligen inte betyda att det kommer bli bättre (vilket man alltid hoppas på iallafall)
Vi har inte heller planerat alls någon smekmånad, maldivierna ser otroligt fint ut men även dem priserna är väldigt höga, något som vi inte kommer prioritera. Kanske kör en vecka till grekland eller Spanien :)
my: Allt är beroende på skenan hur bred och hög den är, sen är inte alla silverblandningar exakt likadana kan skilja sig beroende på leverantör eller land. I vår butik försöker vi alltid vara måna om att _informera_ att vissa smycken skall behandlas på ett speciellt sett för att undvika ledsna och besvikna miner! Allt är upp till var och en och idag så förlovar och gifter sig fler med silver/titan ringar än någonsin. Allt ligger inte i pris, men det skadar aldrig att informera om att silver kan upplevas mjukt samtidigt som jag alltid informerar om att vittguld är ett material som behöver underhållas då det ligger rött guld under. (som jag har)
Sedan är det upp till var och en om man tar det som en förolämpning eller inte. MEN jag sa det i god anda bara, och jag tycker att silver är fint samtidigt som jag också älskar vitguld trots att jag vet att ringen kommer kosta mig ett par hundralappar varje/vartannat år. INGENTING som är nödvändigt andra kanske inte alls stör sig av att ringen blir lite gulare i tonen efter ett tag men andra vill köra en omrhodinering. Så mitt svar är väl att jag är glad att dina hållt i 10år och det är ingenting jag tvivlar över. MEN jag har också tagit emot helt mosiga ringar som inte har uppnått en förväntning.
Groken: Ps så urgullig hund :) haha kan verkligen se det framför mig :)