maj16 skrev 2015-03-26 19:40:50 följande:
Vi kommer inte ha vigselprogram men däremot festprogram. Där kommer det stå hur vi träffades, lite snapsvisor osv.
Ingen som har nån tanke kring ring?
Jag lan inte minnas något bröllop där det funnits festprogram jag vart på. Har dock vara varit på 3 " budget"-ish bröllop så ja...mmm ska fundera lite mer på festprogrammet men tror defenitivt jag skippar vigsel programmet.
Vad menar du med ringarna? Att du ska ha först din släta, sen en solitär och sen en allians?
Det låter väldigt fint ihop! Bara det får plats på fingrarna :)
Jag har såna mini fingrar att min förlovningsring som är 4mm känns tillräckligt. Eventuellt en till på max 2mm skulle funka men jag tror jag bara bygger på denjag redan har med en stor sten och en liten till, alltså liten stor liten bredvid varandra.
Har tittat ut en fantastisk K-färgad diamant som nästan går lite åt det brun/rosa hållet, med perfekta mått dessutom :) bara priset som spökar just nu, om baraskatten kunne komma i april istället ;)
Anonym (Millan) skrev 2015-03-27 10:31:21 följande:
Vi köper porslin eftersom vi gifter oss hemma på vår gård. Så vi åker till IKEA i vår och köper lite tallrikar, muggar och glas. Kostar oss lite drygt 1000 kronor.
Idag har vi lakan att lägga ut på borden, på dem har vi murgröna, små silverstenar och lite större ljusgröna stenar och ljusstakar. Thats it.
Vi kommer att hålla det väldigt enkelt eftersom det är så som vi är och känner att huvudsaken är att vi blir man och hustru. :)
Skriver ni andra ner utgifter osv i en bok så ni håller koll? :)
Vi försöker skriva ner, eller jag gör, men just nu är det bara jag som planerar också, 10mån kvar och det enda som egentligen behövs planeras är dekorationer ( mitt bord) , klänningoch ring, resten går ia lokalen så där har vi enfast summa redan sominte kommer stiga eller falla.
Har gått från att ha budgeterat 15000kr på klänning, till att komma ner på jorden lite grannoch lägga max 5000kr, minplan är att hamna under budget! Så då noterar jag alla småinköp också som en hundring hit eller dit :)