Strassbruden2016 skrev 2015-05-13 18:21:14 följande:
Låter som ni har hittat en perfekt plats att ha ert bröllop på. Hur många gäster ska ni bjuda?
Vi har inte gjort klart gästlistan men satsar på ett 50 tal gäster, sen om alla tackar ja är nog inte säkert.
Vi har bokat kyrkan, ca 70 mil från vår hemstad. har inte sett den irl men är så förälskad i hur den ser ut på bilderna. Vi ska upp dit och kolla på den under sommaren innan vi skickar inbjudningar. Dock så brukar det vara så att om vi gillar det vi ser på bild så gillar vi det även irl.
Har även frågat och bestämt präst som följer med från vår församling,även organisten från hemförsamlingen följer med upp och spelar, och sen är det bokat 2 st som ska sjunga under gudstjänsten och även sjunga till bröllopsdansen. Vi har valt låtar till vigseln, (inte till dansen) in och utgångsmusik. Vi har nästan bestämt lokal,men ska boka när vi sett den irl. Bestämt färgtema, vitt,silver och mörklila
Och som sagt min slöja har kommit, och jag har nästan bestämt klänning, ska skicka från Kina om jag vågar
Väntade på slöjan för att se hur långt släp jag ska ha. Kommer ha ett strassarrangemang istället för brudbukett, då det är väldigt svårt att hitta blommor som klarar kombinationen kyla-värme....
Vi har en preliminär lista på strax under 70 gäster (sambon har en stor släkt med många syskon och syskonbarn, bara de tillsammans är ca 30 pers...
). Ja, vi är också supernöjda med lokalen, den känns klockren och vi har än så länge inte hittat någon lokal som överträffar den så gissningsvis kör vi på den i slutändan.
Härligt att ni fått med er den präst och organist, etc. som ni önskar er - skönt att ha några som ni redan har kontakt med, det blir extra personligt på något vis.
Ni verkar ha kommit långt i planerna när det gäller själva ceremonin och vad ni vill att den ska innehålla. Den har vi än så länge bara spånat löst kring, men ni ligger å andra sidan ca. ett halvår före oss med bröllopet då ni gifter er i januari och vi först under sensommaren, så det är kanske inte heller så konstigt.
Hur menar du med strassarrangemang? Har du några inspirationsbilder får du gärna lägga in de här i tråden, det vore spännande att se.