KoA2016 skrev 2015-05-13 22:41:41 följande:
Vi har en preliminär lista på strax under 70 gäster (sambon har en stor släkt med många syskon och syskonbarn, bara de tillsammans är ca 30 pers...
). Ja, vi är också supernöjda med lokalen, den känns klockren och vi har än så länge inte hittat någon lokal som överträffar den så gissningsvis kör vi på den i slutändan.
Härligt att ni fått med er den präst och organist, etc. som ni önskar er - skönt att ha några som ni redan har kontakt med, det blir extra personligt på något vis.
Ni verkar ha kommit långt i planerna när det gäller själva ceremonin och vad ni vill att den ska innehålla. Den har vi än så länge bara spånat löst kring, men ni ligger å andra sidan ca. ett halvår före oss med bröllopet då ni gifter er i januari och vi först under sensommaren, så det är kanske inte heller så konstigt.
Hur menar du med strassarrangemang? Har du några inspirationsbilder får du gärna lägga in de här i tråden, det vore spännande att se.
Ja vi har själva vigselgudstjänsten klar, är bara bibeltexten vi ska enas om, jag vill några och han några, så ev tar vi med ngr stycken. Vi ska ha vigselgudtjänst med mässa så det är inte helt omöjligt att ha med ett par extra bibelstycke. Vi jobbar båda inom svenska kyrkan så vi är ganska bestämda med vilka texter osv som vi gillar,,,lite svårt emellanåt och mötas ha ha
Jag vill ha en text som han har hört på i princip varje bröllop han varit präst på så han tycker det är tråkigt om vi väljer den ha ha
Bild på mitt strassarrangemang kommer,, verkar dock totalt omöjligt att få in bilder här