Hej alla!
Vad skönt att se att man inte är ensam i den här bröllopsdjungeln.
Jag och min sambo bor i Madrid och planerar bröllop i Sverige nästa sommar.
Jag står inför en massa problem som ni kanske har tips frö hur jag ska klara mig igenom..
Eftersom min sambo är spanjor blir bröllopet tvåspråkigt. Funderar på hur vi ska göra med vigseln, om vi ska låta den stackars svenska prästen prata engelska (om han nu skulle gå med på det?) eller ska vi ha två präster? Vi kommer antagligen behöva gifta oss igen i Spanien senare genom den katolska kyrkan, för vad jag har förstått är äktenskaptet inte giltigt annars.. Någon som vet?
Vad gäller bröllopsfesten börjar jag redan bli stressad. Vi har redan bestämt plats, och tänkte faktiskt chansa och köra på utomhus (!!) Stackars spanjorer kommer att frysa ihjäl... men så ska det ju vara ett lite ?exotiskt? (haha) bröllop för dem med ;) Vi kommer att bjuda ca.250-260 personer varav mer än hälften är spanjorer. Platsen är jättevacker men det dumma är att det liksom inte ingår någonting i själva festen. Vi blir tvungna att hyra stolar för sig, catering för sig, musikanläggning för sig, och allting vi behöver.. Bara detta är ju mycket organisering med tanke på att vi inte ens befinner oss i landet. (Bra att vara ute i god tid). Mittt största problem är att vi inte hittar någon leverantör av tält för ett så stort antal sittande gäster. Vi har fått offerter för typ öltält, men det vi ju är intresserade av är ju ett vackert, inklätt tält med stabilt golv etc.. Någon som kanske har något tips?
Eftersom mer än hälften bör boka flyg etc, bör vi nog komma ut med inbjudan och info väldigt tidigt så jag satt och funderade på var man kan få hjälp med inbjudningskort, bröllopshemsida och grafiska tryck... Någon som har tips?
Oj, oj, det här är bara en hundradel av alla frågor jag har haha.. Ska bli spännande att följa er alla, hoppas på mycket inspiration från er och ert planerande J