Jag köpte min klänning i fredags, måste bara dela med mig av min lycka.... Jag är kort ca 155 cm och lite (enligt mig själv) småmullig,,, väger en del kg för mkt och har kvar lite mammamage såhär 7 år senare ha ha har börjat ta tag i viktminskning innan bröllopet, vill tappa ca 3-5 kg gäna mer men vill inte ha för stora mål.
Jag hade min bild klar över hur klänningen skulle vara, stor och fluffig och prinsessig,,, gärna med axelband och visa lite rygg,, ingen tajt klänning och ingen sjöjungfrumodell och inte med korsettliv då jag sett bröllopsbilder på folk som sett förskräckliga ut i detta, Jag hade en budget på ca 5000 kr gärna billigare och hade tänkt best från Kina, med min mamma ville åka med och se när jag prövade, för att se vilken modell jag passade i. Åkte till ett ställe en bit utanför Köpenhamn och prövade en riktigt prinsessbakelse, jag gillade ju hela det där fluffet och att känna mig som en prinsessa, men såg ut att ha världens bredaste höfter.. hon tog fram en tajt modell och jag skrattade och sa nej inte med min "bebismage",, du har jättefin figur sa hon så jag tycker du ska pröva, ville verkligen inte men gick med på det då jag ville se hur en sån ringning såg ut,,, och herregud vad slank och fin jag blev :-O :-O
Jag hittade en där som var helt ok där men kostade 8000 danska kr så vi åkte till lillys inne i Köpenhamn, en affär med bara korsettsnörningar på klänningarna, träffade en jättetrevlig tjej som först tog fram en klänning, trodde jag skulle dö av andningsproblem och började näsan gråta när hon snörade ihop den, dessutom såg jag inte alls bra ut i den, hon plockade fram en tajt klänning över magen och jag hade ju blivit mer inställd på att jag kanske ändå klädde i en sån, så klänning nr två blev helt annorlunda och när jag såg min figur och min rygg och rumpa i den så höll jag på och dö .... Min rumpa och rygg blev så snygg,,, denna var axelbandslös men la till två st band för o se den med axelband och när jag visade min mamma och min blivande så höll de på och falla av stolen,,,, min mammas kommentar, sexig men elegant..... Jag valde och köpa den direkt då den var på rea och det blev 4400 svenska kr.
vad jag vill ha sagt med detta är att jag hade aldrig beställt en tajtare modell från Kina, hade inte ens några tankar på att ens kolla på dessa,,, jag sitter här och har säkert kollat 100 ggr på bilderna på mig själv,, hur snygg jag blev i den,, dessutom ger det mig en extra sporre då den kommer sitta ännu finare om jag tappar ngr kg.... men den sitter redan jättefint så ja behöver inte känna någon viktminskningpanik