Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
Va lustigt att ni pratar om Save the date kort för vi fick hem våra idag.
Va lustigt att ni pratar om Save the date kort för vi fick hem våra idag.
Tänkte på en sak, det här med Facebook!
Skriver alla där eller bara vissa? Och ni som skriver där, skriver ni här också, liksom samma sak? Tänker om man slutar logga in sig här om man går med i gruppen där, och det känns också trist nu när jag gått med. :)
Vi har varit ett par i snart 5 år och förlovade i 3,5. Förra året fick vi en liten bebis som nu är 13 månader så jag tror folk lite har tappat hoppet om att vi ska gifta oss. Vi tänkte hålla planeringen hemlig och surprisa folk lite med save the date-korten. Jag har inte ens sagt något till mina närmsta vänner. Det känns lite kul med en hemlis!
Min mamma vet, annars vet ingen, lite kul. :)
Vi har varit par sen 2007, förlovade sen 2009, 2 barn och hus. Tror inte folk blir så förvånade faktiskt! Men ändå.. Blir ändå en kul grej att berätta. :)
Tycker de e jätte kul att ha en aktiv sida här! Va o provade bröllopsklänning för första gången nu i helgen!!!???????????? Va på Ramona Design i Gbg o fick underbart bemötande!! Berättade att ja skulle gifta mig nästa år o att de va första affären ja varit inne i. Hon tyckte de va bra att ja började i tid, hon tog även fram en klänning som hon tyckte ja skulle prova. Till min stora förvåning så va den den bästa!! Ja hade tänkt mig en ganska enkel spets klänning men den hon hade tagit fram va lite mer prinsessklänning o provade även slöja.... Kände mig så fin!! Sambon va me o han satt o hade världens största leende!! Så kommer bli spännande vilken typ av klänning man står i på den stora dagen!
Jag är bara med här och hoppas också det finns några kvar som man kan bolla ideer med.
Tänker att går jag med i FB som jag kan kolla på telefonen hela tiden så blir det för mycket, behöver släppa planeringen ibland så jag inte blir tokig på allt som ska göras :)
KoA2016 Tycker att de e lite tidigt att prova klänning men nu va de så att vi va barnlediga, hade tagit in på hotell den helgen så vi har typ bara pratat massa bröllops tankar/planer...?? Ja tänker mig en enkel spetsklänning men min sambo tycker att de ska vara lite mer prinsessklänning, men man får nog prova för att se vad man passar i me... Ser ju inte alltid ut som de gör på 190 cm lång modell!???????? Inte på mig iallafall som e 160cm???? Tror att man ska vara öppen för flera olika typer av klänningar.. Tänker du i en affär lr på nätet??
Min dröm har alltid varit en typ av prinsessklänning men det kanske inte alls är det man har sedan.
Är dock lite kluven till att ta med sambon för att prova, är inte det otur att se bruden i klänningen innan?
Vi har reviderat vår inbjudningslista (för sista gången nu, gissningsvis). Första listan landade på ca 115 pers och vi insåg att vi varken var intresserade av ett _så_ stort bröllop eller hade råd med det så skar vi ner bland vännerna och våra bekanta. Vi var dock inte helt nöjda med kusinfrågan (de skulle bli så otroligt många då alla har minst 2 barn...). Sen tipsade blivande svärmor om att man inte (enligt henne) alls förväntas/ behöver bjuda alla kusinbarn - vilken lättnad, det minskade ner på listan med nästan 15-20 personer!! (Skönt!) Det gjorde dessutom att vi vågade oss på att stryka de tre barnen till våra vänner (som ändå troligtvis hade fått stanna hemma) så summan av kardemumman är att de enda barnen vi bjuder in är kusinbarnen (varav dem yngsta kommer vara nästan 9 år, vilket känns väldigt hanterligt). Då blir bröllopet även lite mer vuxen-anpassat och vi valde att skriva upp några vänner som vi tidigare styrkt från lista. Nu är vi båda nöjda, glada och lättade över framsteget med gästlistan. Vi har landat på strax under 70 gäster, vilket för oss känns väldigt lagom.