tonecaroline skrev 2015-08-13 02:40:27 följande:
Åh vad svårt med tema, vi har inte diskuterat det ännu men har väldigt svårt att tro att vi kommer på något bra. Färger känns inte riktigt som vår grej, får försöka komma på något snart, för vill ju gärna ha inbjudningar osv. i samma tema!
En annan sak jag diskuterat med min blivande är vilken tid på dagen ska man ha vigsel? Min svärmor var helt säker på att kl 13.00 hade man vigsel, men då tänker jag att middagen kommer starta så tidigt som 16.00, orkar man verkligen hålla igång så länge inpå natten? Jag trodde vigsel var typ 15.00 tiden haha
Jag har varit på flera bröllop både i Sverige och utomlands där vigseln var mellan kl 14 och 15. kl. 13 har jag nog aldrig sett. Jag tror det är som med det mesta andra, gör precis som du vill och pratar med prästen om han går med på det.
Jag tror att vi siktar på kl. 15, vill inte börja med maten innan kl. 18 och då har man tid för gratulationer, mingel osv. emellanåt men inte för mycket heller. Är det fint väder (vi ska ha vigseln ute) tror jag också att gästerna gärna njuter av solen ute innan maten. Men det är nog en bra idé att ha lite fingerfood eller liknande efter vigseln. Kan tänka mig att om man har vigseln kl 13, att folk inte äter lunch innan och då blir det säkert krångligare med mat och hunger. börjar man kl. 15 vet alla att de ska äta lunch först.