Ceccan81 skrev 2013-07-28 12:42:04 följande:
PTACK!! Javisst är det svårt att sitta här hemma och planera eller som vi, la allting i andras händer. Allt vill man att ska klaffa och bli perfekt. Kul att du gillade min klänning. Var ganska skeptisk när jag fick hem den, tyckte det var för mycket paljetter, men ju fler ggr jag provade den, ju mer gillade jag den!!Vi kom dit 45 min innan vigseln, vi visste inte hur pass punktliga taxichafförerna skulle va, men våra var i tid! Så vi passade på att ta många foton innan själva vigseln. 20 min innan kom alla gästerna, Gunnar o Kicki. Nackdelen är att det finns inget direkt ställe att "gömma" sig på, om man vill att gästerna ska se dig precis då vigseln börjar. (som när brudparet går in i kyrkan) Vi pratade snabbt igenom den korta vigseln och sedan ställde vi upp oss och Gunnar började prata. Kicki sjöng varvat med Gunnars tal, mycket enkel ceremoni.När akten var över så fotograferades vi med alla gäster och oss själva en stund innan det var dags för nästa brudpar. Det blåste fruktansvärt mycket denna dag!Hur ser er meny ut? Vi hade som sagt för mycket mat. Det var 3 förrätter, huvudrätt, efterrätt och tårta.
JAg kände precis samma sak när jag fick min klänning, men nu trivs jag i den. Beställde den på nätet och på bilden såg den väldigt enkel ut. Men när den kom så visdade det sig att de är som en "vanlig" brudklänning med släp och alldeles för varm för Grekland! Ska till sömmerskan snart o fixa till den lite så blir de nog super.
Hur va sången..bra röst? spelade hon något eller va de bara sång?
okej, blev lite stressad när jag pratade med Gunnar och han sa att han skulle åka till Greklans nu men vi ses en kvart före vigseln.. :D men kanske inte finns så mycket att säga då :)
jo jag såg vad mycket god mat ni hade, va de dom som gjorde den menyn också eller va de ni som valde meny?
Jag fick också en massa meny förslag på en massa mat, men gjorde en egen meny istället.
Så vi kommer ett få gratinerad hummer med rostade grönsaker och grekiskt vitlöksbröd som tillbehör till förrätt. Till Varmrätt blir de mixed grill. olika slags kött, potatisgratäng och grekisk sallad.
Efterrätt blir bröllopstårta i vit choklad