Wardelli skrev 2013-08-13 09:42:45 följande:
Oj! stort grattis till barnet! Så underbart!
Har själv inga barn, men planerna finns efter bröllopet :)
Då var det ju jätte bra beslut att vänta med sömmerskan. Jag ringde till sömmerskan för ett par veckor sedan för att boka in en tid, då bad hon mig komma in redan i början av Juli då hon inte var säker på att hon skulle hinna annars. Så här har man inte fått gå varken upp eller ner i vikt :P rätt svårt med tanke på att man har haft semester.
Jag är jätte nöjd med klänningen. Är dock endast nervös över att jag inte ska kunna få med den ^^ men det får bli att vika ihop den och hitta en stor väska att lägga ner den i. Får typ vika ihop den hemma - mäta den - och sedan köpa en väska som passar :P Men det ska nog gå bra (hoppas jag).
Är du nöjd med din klänning? :D
Planeringen har stått still ett tag. Känner att det inte är mycket mer vi kan göra förrän vi är på plats. Så fredagen innan vigseln ska vi träffa fotograferna, kolla om vi kan hitta en florist som kan fixa bukett åt oss snabbt, samt kolla hur vi tar oss till och från vigselplatsen...
Tack för påminnelsen! Låg och tänkte på gåvan till församlingen inatt när jag inte kunde sova ^^ Så det har vi kvar att fixa.
Jag köpte presenter till mina systrar (mina tärnor) häromdagen, så ska hämta hem dem idag. Köpte ett armband till dem var, och ett till mig, så vi har likadana armband som ett tecken på vår systerskap :) Hoppas verkligen de blir glada, annars tar jag dem allihop ;)
Hehe, tack! :) vad härligt, barn är de bästa :)
Jo men precis, är lite nervös över hur klänningen ser ut efter en färd i resväska :/ Jag kommer att ha den i handbagaget. Jag har ngn förbannelse med resväskor. TRE gånger har min väska kommit bort när jag rest tidigare och lovar att de skulle bli en fjärde om jag la den i stora väskan. :P
Jag var iaf hos sömmerskan igår och det känns suuuuperbra. Så mycket bättre än jag kunde tänka mig. Så hoppas den är lika fin när jag hämtar den EN vecka innan vi åker :P får spela på marginalerna här.. men känns iaf skönt nu när jag sett hur den "bör" se ut när hon är klar :)
Igår lyckades jag få min bror med sambo och bebis att boka resan också. Så nu ska även dom med, suuuuuperglad :) Så nu är vi 11 stycken med barnen! Sambon ska även göra ett nytt försök att försöka få med hans bror..inte helt lätt de här :P
Jag tror inte dina systrar har räknat med någon present, så är övertygad om att dom blir glada. :)
Har hört att de ska vara lätt att hitta florist där så de ska du nog inte behöva oroa dig för..
När åker ni till Grekland?
Shit de är ju nära nu :D börjar bli lite pirrig, men tror de mest beror på att ingen vet och att jag ÄNTLIGEN ska få de ur mig... :)