Inlägg från: Anonym (SPB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SPB)

Min man har erektionsproblem

Ja, vad ska man säga - min fick runt 2005 diagnosen diabetes typ 2 och nu ett par år senare har han erektionsproblem som troligen beror på diabetesen.

Vi har inte sex, aldrig - det finns inte på vår världskarta - vi tar knappt på varandra och han visar inget intresse i att ens försöka ha sex - jag försöker ibland, men det blir bara ett nej.

Jag har försökt påpeka för min man att han får ta upp det med sin läkare, men han vill inte göra det - antagligen för att han tycker det är pinsamt.

Jag saknar närhet, jag saknar sex, jag saknar att bara få älska - sådär härligt och underbart. Vad ska jag göra om han inte tar upp det med läkaren? Jag kan ju inte göra det åt honom.

Jag tänker, klarar jag av att leva så här? Utan sex? Utan närhet? Utan kel?
    Kan man ställa ett ultimatum? Tar du inte upp det här, får vi skilja oss?

Finns det någon där ute som kan ge mig råd?

• Svar på tråden Min man har erektionsproblem
  • Anonym (SPB)

Min man är inte den som ligger och gosar och kramas - det är inte hans "grej".

Så säg inte att det är jag som "ställer för höga krav" när vi inte haft sex de senaste två åren...

• Anonym (SPB)

Men alltså - jag försöker ju hela tiden prata om det. Men han vill inte prata om det. Han vill inte diskutera det, alls. För det finns enligt honom inget att diskutera.

Jag kan ju inte binda fast honom och se till att han lyssnar på det jag säger, eller hur?

Hur ska jag berätta något för en som inte lyssnar och när man försöker ta upp diskussionen lämnar rummet?

• Anonym (SPB)

Hej!
    Tack för de kloka svar jag fått.

Jag kan väl känna så att det kanske inte är sexet, dvs penetrationen som är det viktiga. Det går ju som sagt att ha sex på så många andra sätt. Men ibland skulle de varit skönt att bara få ha samlag.

Vi har alldeles för lite närhet. Kyssar och smek finns inte med i vår vardag.

Det är så otroligt svårt att försöka hjälpa honom när han inte vill bli hjälpt (eller vad det nu är?)

Allt hade ju underlättat om vi liksom pratat om det. Det kanske är psykologiskt problem. Men troligen ett medicinskt, pga hans diabetes.

Jag försöker inte ställa några krav, utan ta det som det kommer.

Det hade bara varit så skönt att kramas, ligga nära och pussas ibland. Det är nog det jag saknar mest.

Svar på tråden Min man har erektionsproblem