• Grodprinsens brud

Bröllopsnatt, före bröllopet?

Är det någon som bokat in övernattning natten TILL bröllopet? Jag och min blivande funderar på att utnyttja Coop hotellpremie och få en (nästan) avslappnad natt med hotellfrukost i samma stad som frissan vilket ju är praktiskt.. Och så kan vi låta all packning och sådant stå kvar på rummet och allt är färdigt tills vi kommer tillbaks på natten.. Och så kan vi ju ha gömt en liten flaska bubbel i väskan Skrattande Jag tycker det är skitdyrt med hotellrummen som finns runt omkring oss. Det närmsta stället är 35 minuter från oss, där kan vi utnyttja Coop... Sedan finns det 40-45 minuter bort men då ligger det på nästan 2000 kr för ett lite finare dubbelrum med frukost för EN natt. På vissa av de hotellen finns badkar på rummet vilket kan vara skönt men med hotellpremien på 1400 kr ingår TVÅ övernattningar OCH entre till spa om vi nu hinner med något sådant...  

Fördelar/nackdelar? 

• Svar på tråden Bröllopsnatt, före bröllopet?
  • CoG

kan inte se att det skulle vara någon nackdel?

En del tycker att det är bortkastat att bo på hotell på bröllopsnatten.
    Men vi ska göra det, det är inte ofta vi rår om varann utan barn så för oss känns det lyxigt.

Kan man bo två nätter på hotell billigare än en natt, ja varför inte?
    :)

• Chicita

Jag jobbade på hotell under perioden vi gifte oss, Så vi valde att bo hemma. Att bo på hotell var liksom inget speciellt... Men nu tänkte jag mest skriva från någon som vet hur det ser ut på "insidan" av branchen när det gäller dom här bokningarna...
    När det gäller Coop-premien så är det bara ett visst antal rum per dag som går att boka med den. Och nu vet jag ju inte om ni gifter er på en helg eller inte.
    Men fredag - söndag är det första som går och där brukar det också ligga ute färre rum än andra dagar eftersom de flesta hotellen kan sälja rummen på helgerna utan att gå via Coop eller någon annan samarbetspartner. (hotellen får ju mindre betalt för rummen som går via Coop och andra eftersom dessa sen får provision från hotellet förutom att hotellet dessutom måste sänka priserna för att vara attraktiva som erbjudanden i första hand).

Så om ni vill boka så logga in på loyaltybuild (tror jag den heter, men det står på coops hemsida) och boka så snart ni kan om ni ska ha en chans att få era nätter där.

• Limba

Låter ju skitbra! Vi kommer förmodligen också boka 2 nätter.  Natten före och bröllopsnatten  Solig

• Grodprinsens brud

Jag är kluven... Vi kaan betala dubbelt så mycket och bo en natt i svit på slott med frukost på rummet och det är ju LYX liksom.. Så det är väl snålheten som kliar lite...

• ThereseV

Vi är lite kluvna till hur vi ska göra. Eventuellt så ska antigen fotografen eller min syster med barn bo hos oss så då måste vi sova borta båda nätterna. I så fall hade vi nog tänkt att ta ett lite enklare rum första natten och sen lyxa till det lite på bröllopsnatten (eller tvärt om beroende på vad som känns mest värt) En stor fördel är ju att slippa tänka på frukosten på morgonen och att man (förhoppningsvis, även om man byter rum) inte behöver krångla med att få dit packningen på bröllopsdagen. 

• Chicita
    ThereseV skrev 2013-01-29 14:03:24 följande:
    Vi är lite kluvna till hur vi ska göra. Eventuellt så ska antigen fotografen eller min syster med barn bo hos oss så då måste vi sova borta båda nätterna. I så fall hade vi nog tänkt att ta ett lite enklare rum första natten och sen lyxa till det lite på bröllopsnatten (eller tvärt om beroende på vad som känns mest värt) En stor fördel är ju att slippa tänka på frukosten på morgonen och att man (förhoppningsvis, även om man byter rum) inte behöver krångla med att få dit packningen på bröllopsdagen. 
    Kolla med hotellet om ni inte kan få rabatt på det dyrare rummet om ni bokar det två nätter i rad + eventuell sen utcheckning dagen efter.
    Det kostar pengar för hotellet att ni byter rum också, så ibland kan man få behålla samma rum, men få första natten till det billigare rummets pris Flört 
  • Grodprinsens brud

Jag har bokat slottsnatten! Spännande! 

Ett tips är att kolla med Coop hotellpremie vad det finns för hotell nära. För vår del fanns Mössebergs kurort med spa vilket länge varit ett alternativ för oss men vi brukar unna oss sådant ibland så då kände sambon (kors i taket!) att vi behövde något mera speciellt för bröllopsnatten =) 

Svar på tråden Bröllopsnatt, före bröllopet?