Bjuda hela släkten? Hur gjorde ni?
Vi bjuder bara föräldrar, syskon med respektive samt deras barn. Utöver det har vi valt att bjuda kompisar. Hade vi bjudit släktingar också hade jag varit selektiv på min sida eftersom jag bara hade bjudit dem jag umgåtts med, varför skulle jag bjuda folk jag aldrig träffat bara för att vi var släkt?
Men min blivande hade väldigt många mostrar, farbröder, kusiner, kusinbarn (som är närmre i ålder än kusinerna), som han hade varit tvungen att bjuda eftersom hans sida tycker sånt är betydligt viktigare än vad min sida tycker. Så med all släkt hade vi varit tvugna att bjuda 200 persooner istället för 80 som vi bjudit nu (där ingår förvisso lite fler kompisar än vad det blev i slutändan men det var ändå en ganska stor skillnad). Det är inte ekonomiskt hållbart och det är heller inte så lätt att hitta lokaler för så många.
Så vi valde rätt och slätt att bara bjuda familjen och kompisar. De som skulle kunna säga något är familjen och släkten på min blivandes sida men eftersom hans storebror gjorde detsamma flera år tidigare så har de vant sig. Ibland är det tur att vara yngst