Bjuda hela släkten? Hur gjorde ni?
Vi umgås med alla på makens mammas sida (hon är ett av 8 syskon så maken har 18 kusiner med respektive, massa kusinbarn osv).
På makens pappas sida bjöd vi bara hans farbror och faster med respektive pga att maken knappt själv träffar dom kusinerna och jag har aldrig gjort det. Det var makens föräldrar som drog gränsen. Dom tyckte inte att det var rätt att makens släkt skulle vara 95% av gästerna. Och så skulle det blivit om vi bjudit alla.
Min släkt är väldigt liten. Min moster och kusinerna där umgås jag inte med och när dom inte ens kunde komma på mammas begravning 2 månader innan bröllopet så var det ett bevis på att vi valde rätt som inte bjöd dom.
Min bror och brorsdotter kom, min pappa och hans sambo och mina två "äkta" kusiner på pappas sida med respektive.
Mina farbröder med respektive + min låtsasfarmor (enda som är kvar av den generationen för mig) avböjde för att dom inte mår så bra, dom börjar bli gamla allihopa och orkade inte åka så långt.
Sen bjöd jag in lite jobbarkompisar och andra vänner bara för att liksom balansera upp lite så att jag hade lite folk som var där för bara min skull också, precis som att maken hade några som var där bara för hans skull. (även om alla givetvis firade oss som par)