• Zandraaa

Bjuda hela släkten? Hur gjorde ni?

Hur gjorde ni? Har själv valt dom närmaste och dom vi vill spendera kvälle med. Och med de menas att vi faktiskt har tagit bort släkt som mina fastrar och kusiner där och sen även sambons farbröder med familj osv. Men dom pratar vi knappt med. Och nu har jag fått så mycket skitt från en faster pga detta- Att den personen tycker släkt går före osv. Men har aldrig blivit bjudna på något hos dom. Fast det verkar blivit missförstånd då dom tydligen bjudit mig med familj via min pappa. MEn hur gjorde eller gör ni? Bjuder ni alla. Fast ni inte umgås? Gjorde jag fel som ändå inte bjöd dom? Anledningen är pga ekonimin. Det kostar ju som sagt en hel del och känns dumt att slänga ut pengar när vi ändå är uppe i en ganska stor summa

• Svar på tråden Bjuda hela släkten? Hur gjorde ni?
  • ThereseV

Jag blir lite avudsjuk på alla som har "normalstor" släkt.. 33 personer inkl familj, fastrar, farbröder och vänner låter ju fantastiskt. Vi blir 65-70 pers med bara föräldrar, syskon och mor-/farföräldrar och om vi skulle bjuda fastrar/mostrar/farbröder/morbröder, kusiner och alla vänner skulle vi bli över personer till =/ 

• ThereseV
    ThereseV skrev 2013-01-30 22:31:58 följande:
    Jag blir lite avudsjuk på alla som har "normalstor" släkt.. 33 personer inkl familj, fastrar, farbröder och vänner låter ju fantastiskt. Vi blir 65-70 pers med bara föräldrar, syskon och mor-/farföräldrar och om vi skulle bjuda fastrar/mostrar/farbröder/morbröder, kusiner och alla vänner skulle vi bli över personer till =/ 
    över 100 personer till, ska det ju stå hehe..
  • mirreth

Min blivande umgås inte med någon i sin släkt mer än föräldrar och syster. Jag kommer bjuda mina mostrar och de kusiner jag har kontakt med. Min mammas man är inte välkommen, ser honom varken som släkt eller vän.

• Zandraaa
    ThereseV skrev 2013-01-30 22:32:56 följande:
    över 100 personer till, ska det ju stå hehe..
    Precis som här då :P jag och sambon har väldig stor släkt bådde 2. Så 67 för oss är en kanske liten del tyvärr
    Amandizzen skrev 2013-01-30 22:25:23 följande:
    Vi drog till med allihop! Man gifter sig bara en gång Men det ska tilläggas att vi gör maten själva, ihop med familj o sprit från Tyskland! Vi vill att man ska minnas den där FESTEN så de blir liveband ist för fin mat
    Jo de e sant ;) ja de e ju jätte smidigt :) hade de själv som en tanke men blev till slut catering. Så är väl de som drar iväg priser tyvärr
  • Boringbrick

Nu har jag ju inte det där problemet än på ett tag, men har ju också börjat fundera på hur man ska göra sen. Har drygt 30-40 kusiner som ändå står mig rätt nära, plus massa mostrar som jag står nära, farbröder, morbror och faster plus far/morföräldrar. min "blivande" har dock inte så stor släkt eller jo, men i USA så de flesta kommer nog ändå inte det jag vill säga är: bra tråd! Så man kan få lite tips och tankar på hur man kan göra

• Amandizzen

Vi blir runt 90 pers (hade först tänkt strunta i 5 fastrar o kusiner, så hade vi blivit ca 60)

• Amandizzen

Jag vet att set är svårt! Förr hade man varsin familj, nu har man 2-3 familjer var.. Man ska såklart göra det man själv vill och lägg ingen förmögenhet! Många är ju precis som vi, mitt uppe i livet vad gäller husbyggen och barnplaner

• Fial8

Vi kommer att bjuda in olika från olika släkter. På min blivandes sida bjuder vi in de flesta, för vi umgås faktiskt med dem flera gånger per år. På min sida bjuder vi in morbror och kusiner (lite för att "bjuda tillbaka") men knappt någon på min pappas sida då vi inte umgås alls plus en person som jag inte vågar bjuda pga alkohol/depressionsproblem. Kommer säkert få höra ett och annat om detta men jag känner att det är vår fest och då måste vi få välja själva. Då bjuder jag hellre gamla vänner, även om jag inte träffat dem på ett tag, som varit viktiga för mig i olika skeenden av livet. 
    Det är ingen ekonomisk fråga egentligen, vi ska inte ha middag men det är för att vi hellre satsar på liveband och bubbel :) 

• Flodamamma80

Vi bjuder in dom som står oss närmast i släkten! Vi har bjudit de vänner man umgås med de sista 2 åren så övriga släkten och dom som man aldrig träffar annars längre kommer inte! Inte för att vara snål men ser ingen vits med att bjuda alla man ändå aldrig ser. Vi gifter oss nu den 23 feb och all mat gör jag, stor lokal med tillhörande vandrahem så plats för 20 sängplatser, sprit från Tyskland så ett underbart party medin 43 inbjudna gäster

• malnil

Hej!

Vi bjuder alla, dock har vi inte världens största släkt, varken jag eller min sambo. Plus att vi umgås med dem alla och jag gillar dem alla (i princip...). Men vilken ågren vi haft kring detta, jättesvårt! Totalt har vi bjudit 90 stycken, med alla vår släkt och våra vänner.

Bjud dem du vill ha där!

Svar på tråden Bjuda hela släkten? Hur gjorde ni?