fertilitetsutredning
Hej alla i denna tråd.
Jag slank in på denna tråd av en slump då jag råkade trycka på fel inlägg men åh så glad jag är att jag gjorde det.
Jag är själv gift (och har varit det i snart 2 år) och är i min mest fertila ålder (25 år). Eftersom jag gifte mig ganska tidigt tänker jag alltid att det finns tid till att skaffa barn. Jag försöker dock alltid förbereda mig på det värsta och tänker därför alltid att jag inte ska ta för givet att vi kan få barn. Efter att ha läst hela tråden förstår jag att barn är inte en självklarhet och att om det inte skulle funka den naturliga vägen så måste man ha åldern inne för att få IVF osv. Har även en släkting som aldrig kunnat få barn och det slår mig nu att jag kan ha samma öde som henne.
Jag har, likt många andra, fastnat i tänket att ens situation måste vara perfekt innan man får barn, alltså ekonomin och att man helst ska vara utbildad och ha någon form av karriär m.m. Och visst, utbildningen har jag men ändå går jag runt och tänker hur gärna jag hade velat resa innan bebisarna kommer..
Tills idag! Idag är dagen jag bestämde mig för att snart är det dags att börja försöka, inom närmasta året i alla fall (mannen har större barnlängtan än mig) och det är tack vare er alla men speciellt Passionsblomman! Du har verkligen fått mig att förstå hur verkligheten ser ut och vad gör chefsjobbet om 100 år? Ingenting för då jag ligger i ett hål i marken.
Tack!