Är jag otrogen...?
Jag och min blivande man har pratat mycket om vad vi tycker är otrohet, han blev fruktansvärt sårad av sitt ex som var otrogen och lämnade honom för en annan. Så han hade lite förtroendeproblem i början av vårt förhållande, som han nu inte lider alls av. Men det var bra för oss att diskutera det och vi gör det fortfarande om det blir tillfälle, t.ex. om man ser en film eller hör talas om otrohet. Så för oss hade det varit otrohet det du beskriver. Jag anser inte att man pratar sex med någon annan än sin partner. Eller alltså inte på det viset. Sex kan man väl prata om men inte uttrycka önskemål till en annan man. Jag skulle inte uppskattat om min blivande gjorde det. Verkligen inte.
Men du tror ju att din kille skulle gilla det så ni kanske har ett mer öppet förhållande på så sätt. Att saker är tillåtna för er som andra kanske inte tycker är okej.
Vi tycker det är okej att titta på andra och tycka att de ser bra ut. Man blir ju inte blind bara för att man har ett förhållande. Vi tycker också det är okej att gå ut på varsitt håll och prata och dansa och ha trevligt med det motsatta könet så länge det bara är på ett kompisplan. Låter kanske självklart, men jag vet de som blir svartsjuka om deras partner går ut och dansar.
Däremot har vi lovat varandra att om mot all förmodan någon av oss får känslor för någon annan på något sätt så måste vi prata.
Så jag kan bara svara dig TS, att ja, enligt mitt sätt att se det är du otrogen. Men det kan bara du och din partner avgöra vad som gäller för er. Har du visat honom sms'en? För som någon skrev tidigare, det man inte kan visa sin partner är nog att klassa som otrohet. Sedan håller jag med Passionsblomman också, att det finns så mycket mer än sex som är otrohet. Men det måste varje par ta ställning till vad som är okej för dem eller inte.