Är jag otrogen...?
Hej TS!
Det finns nog inget rakt svar på din fråga, vi är alla olika individer med olika gränsdragningar och hårfina moralistiska åsikter.
Jag har arbetat mycket med par och relationer då det ingått i min yrkesroll och frågor kring vad som är otrohet eller inte är alltid centrala.
Saken är den, att om du visste hur många människor, i relationer, som pratar med någon av andra könet över mail eller sms, eller som tar fikarasterna tillsammans lite för ofta, lite för privat etc etc...
Du är absolut inte ensam. Kom ihåg det.
Det är inte alltid så enkelt som det ser ut. Det är ofta tillfällen, ibland dråpliga misstag som leder in på oväntade vägar.
Otrohet eller inte - egentligen - så är det väl kanske harmlöst så länge det inte eskalerar eller fortsätter i någon större utsträckning. Kanske kan du gå starkare ur det här, reparera ert sexliv och se framåt med din partner.
Det finns så många moralpredikerande människor som skulle kunna - och kommer att komma, hamna i liknande situation som du! Men såklart "skulle jag aaaaldrig..."
Vi gör misstag, vi väljer fel ibland. Det kan bero på dummhet - absolut, stress, sömnbrist, ett rop på bekräftelse, ja vad som helst. Fundera mer över varför du hamade i denna sms-konversation, vad söker du?
Åter igen, vi är människor och ibland gör vi tveksamma saker, alla av oss, i olika stadier av livet, i olika situationer och ja - ofta i relationer.
Fråga dig också om du skulle vilja att din partner berättade en sådan här sak för dig, skulle du verkligen förstå? Eller skulle det bara skapa ett obehag? Skulle din pojkvän kunna lämna dig för att han inte förstod? Är det värt den risken, kan du leva med att inte berätta eller...? Ingen annan än du kan bestämma och känna efter.
Lyssna inte på dem som har allt för klara åsikter om rätt eller fel, för vem kan dömma dig här, där vi bara vet toppen av ett isberg av dina tankar och känslor. "Må han som står utan skuld kasta första stenen"
Lycka till!