• Chicita

Hur göra kvällen något speciellt? Något alla kommer ihåg?

Jag har varit på en del bröllop (eller "fylla-jämt-fester" och annat) där det har spexats och donats, men det kommer jag knappt ihåg.
    Det jag kommer ihåg är hur glada brudparet såg ut. Hur dom betedde sig mot varandra. Hur kärleken liksom lyste om dom.

Vi hade medeltidsbröllop och alltså något som blev en större upplevelse för många. Både maten, kläderna och underhållningen var ju annorlunda.
    Visst pratar folk fortfarande om själva temat och maten osv.
    Men det vi hör mest är hur glada vi såg ut och vad roligt vi såg ut att ha under dagen.

Så jag skulle helt enkelt säga att ni inte ska satsa på massa gimmickar. Det är ett bröllop.
    Folk kommer att minnas ert bröllop för att det var ni som gifte er och inte för att ni läste löftena hängades upp och ner i en trapets eller något annat tokigt Flört 

• Chicita
    weddinghelena skrev 2013-03-01 08:21:23 följande:
    Kanske bjuda på en Eld show, finns tex den här gruppen Gycklargruppen Trix  
    Ja TRiX är jättebra, dom hade vi på vårt bröllop. Glad
    Men som sagts tidigare...
    Man behöver inga "händelser" för att bröllopet ska vara minnesvärt.  
    Man behöver däremot ett brudpar som är avslappnade och har roligt och njuter av sin dag. Det är ju det man kommer ihåg som gäst Glad 
  • Chicita
    FruForsmark skrev 2013-03-01 10:22:28 följande:
    Så tips är att ha ett bröllop som verkligen symboliserar er.
    Precis...
    Det är här man kan plocka guldstjärnor.

Inte genom att ha de bäst matchade servetterna eller dom fluffigaste stolsrosetterna, roligaste festhäftet eller genom att ha en "unik" klänning och gå på händer in i kyrkan...
    Eller något annat så kallat "minnesvärt"..

För vad är egentligen värt att minnas?
    Solig
Svar på tråden Hur göra kvällen något speciellt? Något alla kommer ihåg?