• lordoz

Bildtråd - "Mulliga" brudar

Så här är min vita spetsklännning som jag köpte på Halens. Ville inte ha en 'riktig' bröllopsklänning så detta kändes som en bra lösning.

Ska ha en svart bolero till, är inspirerad av daniiel. :)

• lordoz

Vi var och kollade på kostym till sambon i helgen. HIttade en jättefin och konstaterade att han ska ha en väst och kravatt också. Men då kände vi att han är för fin i förhållande till min klänning... Så lösningen = köpa en ny klänning till mig. Så i lördags kväll så beställde jag en klänning från JenJenHouse. Eftersom vi ska lägga upp bilder på oss själva i klänningen så får jag återkomma om en månad när den har kommit...

Men som MoMo skriver ovan, det kommer bli en lååång månad!

• lordoz
    tessicka skrev 2013-02-19 09:33:47 följande:
    Vilken bra tråd!

Jag kikade på massor av klänningar men hittade ingen som kändes rätt, så då kom jag på att jag nog egentligen inte ville ha en klassisk vit brudklänning.

Vi kommer att gifta oss i ett vackert träkapell som har stora fönster från golv till tak  längst fram så man står och tittar ut över en extremt vacker fors så det kändes inte lika viktigt att ha allt precis "rätt" som om vi skulle gifta oss i en kyrka.Måste nästan visa en bild för att visa hur jag menar =)

Men nu var det ju klänningen jag skulle visa.

Denna blev det, tillsammans med en spetsbolero som jag färgat beige med hjälp av te och kaffe. Det följde med axelband till klänningen men den satt väldigt bra utan så jag vet inte om jag ska använda dem.

Jag gifter mig om ca 1½ vecka så jag ska lägga ut bilder efter det (har storlek 44-46)

Vilken UNDERBAR lokal...

Och klänningen var jättefin!!!

Lycka till på den stora dagen och lägg gärna upp bilder nånstans!
  • lordoz

Min klänning från JenJenHouse har kommit, men ärmarna är för små... :( Så imorgon kl. 14.00 har jag bokat en tid med en sömmerska så får jag se hur vi löser det hela...

Återkommer med bild när jag väl kan få på mig den..

Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar