• Answan

Bildtråd - "Mulliga" brudar

Här är jag i min klänning, dock är den lite förstor, men i storlek 46. Jag är ganska kort (162) och väger 74 kg, så jag anser mig ganska mullig.

Jag har verkligen våndats för att köpa klänning. När man sitter och tittar på bilder på alla modeller i bröllopsklänningar så finns det ju en uppsjö med fantastiskt vackra klänningar.... Men jag KAN inte i allt för världen tänka mig mig själv i de klänningarna de har på sig. Ser ju inte ut så... Lika jobbigt var det när jag var i affärer och provade klänningar när man hela tiden fick höra att den är för liten, den har jag inte i en SÅ stor storlek, den skulle inte passa... Så jag beställde min på JenJen house. Dock beställde jag inte en måttsydd, men när klänningen väl kom hem och den var alldeles för stor, för lång och skräddaren inte kunde justera den utan att förstöra den fina spetsen, har jag nu beställt en igen, fast i mina egna mått. Älskar denna kläning och väntar nu på att den skall komma. Trodde aldrig jag skulle välja en sådan figurnära klänning, men måste erkänna att jag har nog aldrig känt mig så smal.

• Answan

Får det inte att funka med att ladda upp den... Tips?

• Answan

Tack snälla ni. Jag får nog förtydliga mig lite. Storleken på klänningen är 16, beställd från Jenjen, dock har jag i normala fall str 42 om jag köper kläder här hemma. Men var tvungen att beställa i den storleken för att komma inärheten av deras mått, dock var den ju för stor. Så nu väntar jag på min måttsydda klänning

Men det är inte lätt att hitta en klänning man känner sig fin i.

OM det är någon som letar klänning i storlek 16, så säljer jag den ovan och en annan under köp och sälj, då jag beställde en skräddarsydd i stället.

• Answan

Det är verkligen oerhört svårt att hitta dröm klänningen. Man har ju en bild i huvudet om hur man vill se ut den dagen, men vet inte riktigt hur man skall komma dit... För mig har det varit en pina att hitta klänningen som jag känner mig fin i, då jag inte i normala fall känner mig speciellt smäcker. Framför allt har väl det med att göra att ideallen i dag är för mig helt upp och ner. Hur skall vi som är lite "mulliga" kunna uppskatta oss själva och våra kroppar när man inte ens knappt kan gå in i en "vanlig" klädaffär och hitta kläder som passar? Jag tycker inte jag är tjock, men för idealet är jag tydligen det. Samma sak var det när jag skulle prova brudklänning. Fanns ju knappt några klänningar i str 42-44 i affären. De allra flesta var i str 34-36. Ja ja, det är väl kanske så att man bara får gilla läget, att man ser ut som man gör. Visst, man kan alltid gå ner i vikt. Men har man en kropp som jag med tjock benstomme, är det inte riktigt enkelt att bli mindre... En helt annan tråd kanske, men kände bara att jag var tvungen attraktiva av mig lite, sorry :(

Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar