• fayefaye

Bildtråd - "Mulliga" brudar

Fina ni är! Lägger upp en bild här sen när klänningen är klar (just nu är det bara en kasse tyg i garderoben). Har det senaste månaderna gått från strl 44-42 ungefär. Hoppas vara strl 40 innan bröllopet i sommar.

• fayefaye
    stormhelen skrev 2013-02-07 22:35:17 följande:

Bra jobbat med viktnedgången! =D

Ska bli väldigt spännande att få sin din klänning när den blir klar.

Syr du den själv?

Tack!
    Har hittat en duktig hobbysömmerska som ska sy den åt mig. Syr lite grann själv men just brudklänning vågar jag inte :)
  • fayefaye
    stormhelen skrev 2013-02-07 23:58:32 följande:

fayefaye skrev 2013-02-07 23:12:48 följande:
    Tack!
    Har hittat en duktig hobbysömmerska som ska sy den åt mig. Syr lite grann själv men just brudklänning vågar jag inte :)

Jag tycker att det är jätte imponerande med folk som kan sy, även om det "bara" är på en hobby nivå.

Jag kan inte ens sy fast en knapp. Haha Tungan ute

Övning ger färdighet ;) Ska bli typ en korsettklänning, markerad midja är så snyggt! Passar bra när man är lite extra kurvig tror jag.
  • fayefaye
    diaboli skrev 2013-04-20 19:01:20 följande:
    Nej jag har hållt på ca 15 veckor. men jag beställde från jenjenhouse ganska tidigt ( fick hem den i mars). då var den redan lite stor men efter det har jag gått ner ännu mer så nu sitter den jätte illa. och det var dyrare än jag trodde att sy in. så då tänkte jag att om jag säljer denna för samma pris så måttbeställer jag bara en ny =) Tack! Det är aspeppande när man ser att man minskar. Anväder mobilappen shapeupclub endast. har tagit powerwalks varjedag ( minst en timme) och tränat endast 8 gånger. 
    Använder också den appen och är jättenöjd! Ska prova min klänning hos sömmerskan på fredag så då ska jag försöka ta lite kort. Ska bli så spännande!
  • fayefaye

Var hos sömmerskan och fick prova min nästan färdiga klänning idag. Så himla nöjd! Skrattande Med 13kg mindre efter 7 månaders kämpande och en grym korsett kände jag mig jättefin. Jag är typ en storlek 42 nu.

• fayefaye
    Tidbell skrev 2013-06-14 10:16:00 följande:
    Jag hoppar in här, drar storlek 42 (med undantag för armarna som drar storlek 46 haha)

Jättefin!
  • fayefaye
    Pyttis skrev 2013-06-19 17:08:58 följande:
    grattis! helt otroligt fin! gillar håret väldigt mycket med :)
    Tack så mycket! Det var min kompis som gjorde mitt hår :D
    annapia skrev 2013-06-19 18:55:34 följande:
    fayefaye: vilken snygg klänning, ett mycket väl genomtänkt val av modell. Du får en riktigt snygg figur i den. GRATTIS!!!
    Tack! Ja jag lägger mycket på höfterna och låren så då blir det ju bra att sätta fokus på midjan istället tänkte jag :)
  • fayefaye
    pamjofre skrev 2013-06-20 08:46:05 följande:
    fayefaye- super vackra ni blev! Din klänning är så otroligt fin! Grattis!!
    Tack :D Hoppas på kort från fotografen snart också :)
  • fayefaye
    FrökenErika skrev 2013-06-26 00:34:42 följande:
    Åhh, ni är så fina! Så snygg klänning, så snygg bukett, så snyggt HÅR(!!) och ett fantastiskt snyggt par! Grattis! Glad Skulle inte gissa att du var en storlek 42 om jag såg bilden bara sådär.
    Åh tack! Hjärta
Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar