• Smulan87

Bildtråd - "Mulliga" brudar

Här är en bild på min klänning, fick hem den igår.

Det är en kinaklänning och den var väldigt välgjord och fin. Men jag är tveksam över om jag klär i den eller inte. Känner mig väldigt bred. Den är måttsydd, men motsvarar ca en 46 så tänkte att jag platsar in i denna tråden :)

Den är provad utan underkjol för det har jag inte köpt än. Någon som har ett tips på vilken typ av underkjol som skulle passa till denna?

• Smulan87

Nu känner jag mig redan bättre till mods med min klänning. Det konstiga är att den ser platt ut över magen i profil, men gravidmage framifrån. Tror kanske det är en vanesak, inte varje dag jag går i en långklänning i tyll. Sen behöver den strykas med och då kanske den faller lite bättre.Tack för tipsen om underkjol, jag testar att köpa en lättare underkjol med inte så mycket puff, mest för att den ska hålla formen och att jag ska kunna gå i den

• Smulan87

Nu kommer jag igen i denna tråden, haha! Fick ett ryck och åkte iväg och provade klänningar idag, för jag kände mig mer och mer osäker på den jag hade köpt på nätet. Tog med mig mamma, min blivande man och min svägerska så de fick hjälpa mig, det resulterade i att jag köpte denna klänningen. Känner mig mycket mer nöjd i den, den sitter mycket bättre än min andra trots att det är samma stil på dem.Bilden kunde varit lite bättre, klänningen har lite glitterpaljetter på kjolen och i bitten på bysten är det stenar och pärlor i ev V-form. Det är storlek 46 på denna med. Fick lite mer midja och överkroppen kändes inte lika kort.

• Smulan87

Meeeen! Varför kom ingen bild, och vart tog radbrytningen vägen? :(
    Testar att publicera bilden från chrome...

• Smulan87

Tack!

Vad glad jag blir av era kommentarer :D Äntligen har jag hittat rätt klänning!

Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar