stormhelen skrev 2013-07-05 17:55:06 följande:
Ja, det är ju klart att man önskar att man går ner några kilon innan bröllopet. Jag har totalt gått ner 8 kg. Det sienste kilot tog typ 3-4 veckor att få bort, hamnade i en svacka där detinte spelar någon roll vad man gör gick liksom inte ner. Men förhoppningsvis så har jag kommit över den där tröskeln nu. Har dock 4 kg kvar för att komma ner till min målvikt, och det är ca 2 månad och 1½ vecka kvar till bröllopet. Så jag hoppas att jag hinner.
Ja, det är klart att det är svårt att få med alla fina detlajer som finns på en brudklänning på ett foto. En bild gör sällan klänningarna rättvisa (även profs bilder).
Jag tycker att det låter fint med att byta ut några av pärlorna mot röda. Men jag är lite tveksam till ett rött band i midjan. Det kanske ser lite "Lucia" aktigt ut. Vit klänning och ett rött band i midjan får iaf mig att tänka på Lucia.
Det går ju att få in de röda detaljerna genom annat, tex. röda blommor i buketten och/eller i håret, röd bolero etc.
Men du har ju ett tag kvar att bestämma dig så sug lite på karamellen, det är ju inget som behöver bestämmas bums. ;D Men det är bra att du är ute i så god tid med att skaffa klänningen, för det är något som kan ta tid. Det tog 5 månader innan jag fick hem min klänning. =P
Va duktig du har varit med dina kilon! =) Jag tror absolut du lyckas med de sista du kämpar med!
Nej du har så rätt, hur man än gör tror jag det är svårt att göra en klänning rättvis på bild.
Du har nog rätt med bandet, även om det är det i ryggen jag tänker på, som man snörar ihop klänningen med eftersom det är snörning och inte dragkedja eller knappar.
På något sätt känns det som om jag är ute i senaste laget med klänning men det blir nog bra till slut! Men jag måste säga att idag var andra gången som det verkligen sjönk in att vi ska gifta oss. Första gången var när vi beställde ringarna. =)