• JIEB

Bildtråd - "Mulliga" brudar

Skulle väl anse mig höra hemma i denna kategori. ^^ Inte hundra på vilken storlek klänningen har, 40 eller 42. Hade läääänge funderingar kring om den verkligen var den bästa (finns ju alltid en massa om och men) men så gjorde jag chansningen att köpa en bolero till den (plus att jag inte testade med boleron förrän på dagen B) och jisses vad mycket nöjdare jag blev!

• JIEB
    Dosbeck skrev 2013-08-02 19:26:32 följande:

Här kommer bilder på min klänning jag hade när maken och jag gifte oss 8 juni i år =)
    Jättefint! Och vilken bukett!!
  • JIEB
    amerika skrev 2013-08-03 04:14:56 följande:
    JIEB skrev 2013-08-02 23:51:11 följande:
    Skulle väl anse mig höra hemma i denna kategori. ^^ Inte hundra på vilken storlek klänningen har, 40 eller 42. Hade läääänge funderingar kring om den verkligen var den bästa (finns ju alltid en massa om och men) men så gjorde jag chansningen att köpa en bolero till den (plus att jag inte testade med boleron förrän på dagen B) och jisses vad mycket nöjdare jag blev!
    Väldigt vacker klänning! Personligen gillar jag klänningar med ärm så boleron var verkligen pricken över i! Söt spets oxå, var har du hittat den?
    Är det Linköpings domkyrka ni gifte er i?
    Jag hittade boleron på bubbleroom.se för 179 kr så det var välinvesterade pengar! Ja, det är Linköpings domkyrka Glad
  • JIEB
    Augusti13 skrev 2013-08-04 10:11:12 följande:
    Gud vad fin du var! Du riktigt strålade :) Fint med boleron, och det syns att du var bekväm!
    Tack snälla! Glad
  • JIEB
    confuzed86 skrev 2013-08-09 18:53:07 följande:
    här är min 3e klänning. ser det ok ut? bröllopsnerverna är hemska! 1v kvar! tycker jag ser himla smal ut i den iaf. klänningen är en storlek 40

Den är hur vacker som helst på dig, vilken fantastisk midja! Glad
  • JIEB
    aleydis skrev 2013-08-31 00:02:26 följande:
    Jag älskar klänningen och boleron!  det sitter oerhört bra :)

Jag gick in på bubbleroom och hittade samma bolero, letar nämligen efter ngt till min klänning. de finns bara i strl 34 och 36. vilken storlek har du, och hur satt den ?
    Oj förlåt, har inte kollat här på evigheter..! :/

Men boleron är storlek 40 och den satt väldigt bra. Troligen hade det funkat med en i storlek 38 också. Men mindre än så hade jag nog inte gått. Även jag har en del boleros i small och storlek 36 som funkar bra, men man får nog se upp med den här så att den inte blir för tight om armarna.
Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar