Answan skrev 2013-03-18 12:02:58 följande:
Jag har verkligen våndats för att köpa klänning. När man sitter och tittar på bilder på alla modeller i bröllopsklänningar så finns det ju en uppsjö med fantastiskt vackra klänningar....
Lika jobbigt var det när jag var i affärer och provade klänningar när man hela tiden fick höra att den är för liten, den har jag inte i en SÅ stor storlek, den skulle inte passa.
Exakt så kände jag också (och gör fortfarande när man provar vanliga kläder). Fick också prova många klänningar där ytterst få passade. Speciellt i en butik där de främst hade storlekar i 34 och 36! (Jag har storlek 40). Man kände ju sig som en stor valross. Jag köpte inte min klänning i den butiken. Det är ju skitsvårt att se hur klännigen kommer att sitta vid en storlek som passar mig när den jag provar är typ 3 storlekar för liten. Klänningarna sitter ju helt fel då.
Men tillslut så hittade jag rätt klänning och den kom jag i! Men lite gran ska jag gå ner i vikt. Målet är att komma i en storlek 38 utan problem. =)
Answan skrev 2013-03-18 12:08:29 följande:
Jag tycker att du är jätte vacker i din klännig och den får dig att se smal ut. Jag skulle aldrig ha gissat på en storlek 46, du ser MYCKET mindre ut än så. Så klänningen passar dig utmärkt. =D
Sedan så älskar jag släp och det ser ut so att klänningen har en vacker sådan. ( man kan ju skyta den lite i bakgrunden).