• MeaJ

Bildtråd - "Mulliga" brudar

Jag blir lite less på alla modellbilder på brudar.
    Då jag själv är en "mullig" blivande brud, så skulle jag vilja se äkta "mulliga" brudar i sina klänningar.
    Andra bilder hänvisar jag till andra trådar.
    Jag får själv bidra med bild senare då jag inte har någon klänning än.

Sommarbrud 2013
  • Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar
  • Chicita
    amerika skrev 2013-03-18 17:01:40 följande:
    Vad tror ni tjejer som liksom jag inte heller drar stl 32 precis.... Är en sån här klänning smickrande för figuren (lliksom trollar bort magen) eller ser man bara ännu större ut när flikarna fladdrar?

(har lagt upp bild och fråga i en annan tråd oxå, hoppas ingen tar illa upp...) 
    Det beror på flera saker.
    Hur lång är du?
    Hur är dina kurvor placerade... Alltså vilken form har du? (mått byst, midja, höft)

Det kan vara jättebra, just att den bygger ut lite volym (som det är uppenbart att det är klänningen som gör) över höfterna samtidigt som den är tight över midjan. Det förstärker en kurvig kropp genom att ge en illussion av timglasfigur om du har lite åt det hållet (fyllig över höft och byst men smalare över midjan).
    Men om du är päronformad eller kort så kan klänningen bli en katastrof istället.
    Det är inte lätt att korta av den där modellen på ett snygg sätt och då kan det se ut som om man har superkorta ben. Och om man är päronformad så blir man ännu mer päronformad just med volymen som tillkommer över höften.

Så som sagt, vilken storlek du har på klänningen har ingen betydelse, men formen du har betyder destå mer Glad 
  • amerika
    Chicita skrev 2013-03-18 17:16:21 följande:
    Det beror på flera saker.
    Hur lång är du?
    Hur är dina kurvor placerade... Alltså vilken form har du? (mått byst, midja, höft)

Det kan vara jättebra, just att den bygger ut lite volym (som det är uppenbart att det är klänningen som gör) över höfterna samtidigt som den är tight över midjan. Det förstärker en kurvig kropp genom att ge en illussion av timglasfigur om du har lite åt det hållet (fyllig över höft och byst men smalare över midjan).
    Men om du är päronformad eller kort så kan klänningen bli en katastrof istället.
    Det är inte lätt att korta av den där modellen på ett snygg sätt och då kan det se ut som om man har superkorta ben. Och om man är päronformad så blir man ännu mer päronformad just med volymen som tillkommer över höften.

Så som sagt, vilken storlek du har på klänningen har ingen betydelse, men formen du har betyder destå mer Glad 
    Åh Obestämd jag är väl snarare det där korta päronet i såfall.... nåja, det finns ju så många andra fina klänningar!!
  • Chicita

Om du är päronformad så ska jag ge dig ett tips som man kan överföra till brudklänningar.
    Om du kan hitta någon som har lite dekorationer uppe över bysten, men rätt enkel annars så hjälper det.
    Om du dessutom väljer en klänning som har "off the shoulders" axelband så hjälper det balansen ännu mer (eller en boléro eller annat till). 
    Att ha högklackat (eller en liten platå om du inte vill ha klack) kan också hjälpa att balansera upp kroppen Glad 

• CoG

Du ser fantastisk ut i klänningen!
    Vilket bra val!

tessicka skrev 2013-03-18 08:14:26 följande:
    Nu är bröllopet avklarat och vi har precis kommit hem från bröllopsresan i Mexiko så här kommer bilden jag lovade

Jag var verkligen jättenöjd med klänningen, det är inte det lättaste när man har en hel del extrakilon att hitta något man trivs i.

Klänningen är från Halens, har sett den i vitt och svart och en modell i rosa när jag googlade.
    www.halens.se/mode-kvinna-overdelar-klanninga...
  • Answan

Det är verkligen oerhört svårt att hitta dröm klänningen. Man har ju en bild i huvudet om hur man vill se ut den dagen, men vet inte riktigt hur man skall komma dit... För mig har det varit en pina att hitta klänningen som jag känner mig fin i, då jag inte i normala fall känner mig speciellt smäcker. Framför allt har väl det med att göra att ideallen i dag är för mig helt upp och ner. Hur skall vi som är lite "mulliga" kunna uppskatta oss själva och våra kroppar när man inte ens knappt kan gå in i en "vanlig" klädaffär och hitta kläder som passar? Jag tycker inte jag är tjock, men för idealet är jag tydligen det. Samma sak var det när jag skulle prova brudklänning. Fanns ju knappt några klänningar i str 42-44 i affären. De allra flesta var i str 34-36. Ja ja, det är väl kanske så att man bara får gilla läget, att man ser ut som man gör. Visst, man kan alltid gå ner i vikt. Men har man en kropp som jag med tjock benstomme, är det inte riktigt enkelt att bli mindre... En helt annan tråd kanske, men kände bara att jag var tvungen attraktiva av mig lite, sorry :(

• amerika
    Answan skrev 2013-03-18 19:19:16 följande:
    Det är verkligen oerhört svårt att hitta dröm klänningen. Man har ju en bild i huvudet om hur man vill se ut den dagen, men vet inte riktigt hur man skall komma dit... För mig har det varit en pina att hitta klänningen som jag känner mig fin i, då jag inte i normala fall känner mig speciellt smäcker. Framför allt har väl det med att göra att ideallen i dag är för mig helt upp och ner. Hur skall vi som är lite "mulliga" kunna uppskatta oss själva och våra kroppar när man inte ens knappt kan gå in i en "vanlig" klädaffär och hitta kläder som passar? Jag tycker inte jag är tjock, men för idealet är jag tydligen det. Samma sak var det när jag skulle prova brudklänning. Fanns ju knappt några klänningar i str 42-44 i affären. De allra flesta var i str 34-36. Ja ja, det är väl kanske så att man bara får gilla läget, att man ser ut som man gör. Visst, man kan alltid gå ner i vikt. Men har man en kropp som jag med tjock benstomme, är det inte riktigt enkelt att bli mindre... En helt annan tråd kanske, men kände bara att jag var tvungen attraktiva av mig lite, sorry :(
    Kan inte annat än att hålla med! Om man är lagd åt det depressiva hållet är det lätt att trilla ditåt...

Jag kan tänka mig att detta oxå bidrar till att så många väljer kinaklänningar: de går att få uppsydda i sin egen storlek. Det skulle aldrig en äkta designerklänning låta sig göras...
  • Therese89

162 cm och cirka 76 kg, men känner mig ändå otroligt fin i min klänning! Självklart ska den sys upp och justeras lite, detta var bara första provningen hemma :)

• Camilla01
    Therese89 skrev 2013-03-18 20:23:08 följande:
    162 cm och cirka 76 kg, men känner mig ändå otroligt fin i min klänning! Självklart ska den sys upp och justeras lite, detta var bara första provningen hemma :)

Så fin du är i den. Jättevacker.
Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar