• Chicita

Bildtråd - "Mulliga" brudar

dellelgarin skrev 2013-04-11 13:58:34 följande:
    Tjohho igen, jag råkade visst köpa en till klänning, men jag var nog itne helt nöjd med den första men jag skall ha den till brunchen istället, denna under känner jag mig mera som en brud i :)
    Du är jättefin Glad
  • Chicita
    Anneli256 skrev 2013-05-13 10:17:47 följande:
    fattar inte varför bilden inte kommer med..
    Den kan vara för stor eller så är det fel filformat.
    Vissa har stora problem att posta bilder om dom surfar från en platta också och inte en vanlig dator/ bärbar 
  • Chicita
    20 juli 2013 skrev 2013-05-15 12:36:41 följande:
    Fantastiskt vacker!!! Vilken dröm...Grattis. (Vet inte om du har rätt att lägga upp den i den här tråden dock:)
    Varför skulle hon inte ha det? 
    Den här diskussionen brukar alltid komma upp så fort det rör sig om ordet mullig.

Vad är mullig?
    Du verkar dra gränsen högre upp, alltså tjockare tjejer.
    Men mullig kan man både vara och känna sig som storlek 38/40 (börjar man prata mullig i storlekar under det så börjar varningsklockorna ringa).
    Mullig brukar vara ett ord man använder när man inte är pinnsmal. Och bilder kan bedra.
    Bra sittande kläder kan kapa flera storlekar av en person så att man ser smalare ut än man är. Och det är väl lite vitsen med såna här trådar på ett bröllopsforum. Man vill se smalare ut än man är.

Det finns ingen "minsta storlek" i den här tråden.
    Om man känner sig mullig och tycker att man passar in på den beskrivningen så är man det.
    Flera (inklusive mig själv) är nog snarare för tjocka för att passa in här istället. För jag kan med bästa välvilja inte kalla mig själv för "mullig". Jag är rent ut sagt tjock.
    Jag tolkar dock tråden (som TS skriver i trådstarten) som att den är till för alla som inte är modellsmala.
    Och då menar jag i alla fall vanliga modeller, inte plus-size Flört 
  • Chicita
    xMariax skrev 2013-05-15 21:35:03 följande:
    Men även vi som är ''plus-size'' får lägga upp bilder va..? Oskyldig
    Ja det skulle väl snarare vara att man är "för smal för tråden"...
    Men vem ska bedöma om du är för smal eller inte? För mig är det mer att om man tycker att man platsar här så gör man det... Oavsett vilken storlek du har eller vilken kroppsform...
    Men det är det ju TS som bestämmer om det finns någon övre eller undre gräns Flört
  • Chicita
    20 juli 2013 skrev 2013-05-15 23:26:27 följande:
    Det var med glimten i ogat och bara ett satt att saga att jag tyckte hon sag betydligt smalare ut an vad jag tycker ar "mullig". I ovrigt haller jag med om det du skriver.
    Glimten i ögat kan man inte varken se eller höra när man läser ett inlägg på nätet vet du Tungan ute
    Det blir lättare att uppfatta att du inte är seriös i det du skriver om du använder smileys (eller imotiocon's som dom ju också kallar eftersom dom ska uttrycka just känslostämningen i inlägget).
    När jag studerar ditt inlägg noga nu så skulle det kanske kunna vara en smiley på slutet där.
    Men den var inte tydlig. Ihopskriven med ordet innan och eftersom sista meningen var inom parentes och det inte var en parentes efter smileyn så försvann det liksom...
    Du skrev (..... dock:)    /med bara något mellanslag och en till parentes skulle det kunnat vara tydligare - (......dock :) )

Poängen här är väl kanske att det du nu läser - är kanske inte samma som jag tänker/hör när jag skriver. Du vet inte vart jag betonar ord, ler lite snett eller på något annat sätt gör något som skulle fått dig att dra på smilbanden om du satt tvärs över ett fikabord med mig just nu istället Flört 

Just i såna här trådar så blir det väldigt lätt så att någon sitter och tycker att vissa inte är "tjocka nog" att vara med. Och det kan vara rätt känsligt. Visst kan det vara skönt att andra inte tycker att man är så tjock som man själv känner sig. Men samtidigt kan man känna sig nedtryckt och mobbad. För man är ju inte "modellsmal" och storlek 32 liksom...
    Jag tror nästan att den där mellanstorleken mellan "smal" och "tjock" är värst.
    För jag (som är tjock) vill ju gärna säga att jag är mullig, för det låter snällare liksom. Och så halkar den där gränsen ner... Men det gör ju att dom inte platsar någonstans. Dom är för tjocka för att vara smala - och för smala för att vara mulliga. För tjocka är dom ju defenitivt inte Glad
    Mullig var ju egentligen bara en benämning på dom som hade lite mer hull. Alltså just den där mellan-storlelen. Dom som inte är supervältränade utan har lite löst hull här och där...
    Men sen har man börjat använda det ordet även om tjocka människor för att det låter snällare att beskriva någon som mullig än som tjock.

Jag tror inte att du menar något illa.
    Men jag kände att det var bättre att stämma i bäcken än i ån här, för det går rätt snabbt för dom här trådarna att spåra ur annars när man börjar diskutera "är du tjock nog för att vara här - vart går gränsen"...
    Glad 
  • Chicita
    Smulan87 skrev 2013-05-25 22:01:20 följande:
    Meeeen! Varför kom ingen bild, och vart tog radbrytningen vägen? :(
    Testar att publicera bilden från chrome...
    Den såg mycket bättre ut på dig Glad
    Inget fel med den andra klänningen, men som du säger så blir proportionerna lite fel med den andra klänningen...
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-06-10 16:08:20 följande:
    Haha nu lät det som att jag inte är mullig, men jag är väldigt mullig ;) Och jag var det på mitt bröllop också och jag var så orolig före att jag inte skulle känna mig vacker för att jag inte var smal (kikade på alla modellbilder på klänningar och suckade), men jag kände mig vacker som en prinsessa! Och ni, alla andra mulliga brudar här i tråden, ni är minst lika vackra ni också :D
  • Chicita
    dellelgarin skrev 2013-06-11 12:03:20 följande:
    I lördags blev vi man och fru , jag kände mig verkligen som vackraste i världen och det var den bästa dagen i vårat liv! Fotona från fotografen är inte klara ännu men Facebook vimar av bilder, här är två som visar klänningen :
    Grattis Solig
    Snygg styling Skrattande
  • Chicita

Det är så kul att se hur fina alla blir Glad 

Oavsett vikt, kroppsform eller klänningsmodell... Ett leende är bästa accessoaren man kan ha, och det förvandlar de flesta Skrattande 

• Chicita
    Lindlund skrev 2013-07-05 15:37:17 följande:
    Idag har jag varit och provat klänning och jag tror minsan att jag har hittat min drömklänning. Solig

Vad tycker ni? Passar den mig? Var gärna ärliga!

Jag tycker att det är en jättefin klänning och den ser bra ut fram. Men bak så breddar placeringen av axelbanden dig så du ser ut att vara bredare över ryggen än du antagligen är.
    Kan du höra med salongen om det går att flytta in fästet av axelbanden lite mot snörningen kanske? Glad

Jag tror att det skulle bli bättre.
    Ett enkelt sätt att se ut som att man har tappat några kilon Flört
  • Chicita

Asch jag kikade för fort och axelbanden är ju inte flyttbara Lindlund.
    Men det går säkert att "skala av" lite i ytterkanten på dom istället för att göra att det ser lite mindre ut. Dom hamnar aningen långt ut på axlarna och skuldrorna och det förstorar intrycket...

Men med det sagt (vi skulle ju vara ärliga Flört) Så tror jag ändå att modellen på klänningen är rätt för dig annars. Det är bara den lilla lilla detaljen jag stör mig på

• Chicita
    Fru Polack skrev 2013-07-11 19:29:27 följande:
    Testar lägga upp klänningen via mozilla..... //Tunnan
    Din syster behöver glasögon Tungan ute

Inte bästa bilden kanske. Men på sin höjd kanske du skulle behöva något som slätar ut lite under (typ "hålla in fläsket underklänning" men kanske inte så stark - för tjock är du absolut inte)
    Jag tycker nästan att klänningen ser för stor ut eftersom den veckar sig som den gör. Så min tanke om något utslätande är mest för att hindra klänningen från att "haka upp sig" 
  • Chicita
    Fru Polack skrev 2013-07-12 14:15:16 följande:
    Bild framifrån på klänningen. Ska ändra urringningen genom att tunna av axelbanden så att det blir mer sweetheartaktigt. 
    Där är det mer tydligt att klänningen faktiskt är för stor för dig.
    Den är ju bylsig i midjan... Men det fixar en bra sömmerska.
    En underkjol skulle också göra mirakel för formen och få din midja att se väldigt mycket smalare ut Glad 
    Skaffa en sån där "hålla in fläsket-underklänning" och ha på dig den under brudklänningen när du går till sömmerskan.
    Skaffa också gärna en enkel A-linjeformad underkjol (en ring med lite tyll utanpå skulle nog vara perfekt) Typ: http://www.ebay.com/itm/A-Line-1-Hoop-White-Bridal-Petticoat-Wedding-Slip-Underskirt-In-Stock-/171073446502?pt=US_Slips&hash=item27d4c5a266

När man har lite extra vaddering själv så gäller det att lura ögat. Och om klänningen sitter bra runt midjan och är lite utställd i nederkanten så kommer din midja att se smalare ut bara för att ögat måste "vandra" över kurvorna det skapar. Solig
  • Chicita
    FrökenMäkelä skrev 2013-09-21 14:03:56 följande:
    Åh vad kul att få se dig i din klänning nu... 
    Du har ju hängt med ett tag här också, så då blir det lite extra speciellt när man liksom "får se dig på riktigt" eller vad man ska säga Solig 
    Jättefin klänning, och grattis till viktminskningen. 
  • Chicita
    HannaP skrev 2013-09-21 23:00:32 följande:
    Här är jag när jag provade min klänning i fredags. strl 48 tror jag...
    Gifter mig om en vecka
    Bra bevis på att man inte behöver ha något tight och slätt bara för att man inte är en storlek 34:a Glad
    Din midja ser jättesmal ut mot den där puffiga klänningen
Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar