Lindlund skrev 2013-07-05 16:53:16 följande:
Tack snälla rar du! Förhoppningen är ju att gå ner några kilo till bröllopet (den 4 januari 2014) men lyckas jag inte så kommer jag nog iaf känna mig vacker i denna klänning.
Alla detaljer syns inte, men det är pärlbroderier med glaspärlor både fram och bak på klänningen Vårt färgtema är vinrött och svart så jag funderar på att byta ut mittenpärlan på varje stor blomma i brodderiet till en vinröd glaspärla och även ha bandet till snörningen vinrött =) Tror det skulle kunna göra så otroligt mycket fast det är små detaljer.
Ja, det är ju klart att man önskar att man går ner några kilon innan bröllopet. Jag har totalt gått ner 8 kg. Det sienste kilot tog typ 3-4 veckor att få bort, hamnade i en svacka där detinte spelar någon roll vad man gör gick liksom inte ner. Men förhoppningsvis så har jag kommit över den där tröskeln nu. Har dock 4 kg kvar för att komma ner till min målvikt, och det är ca 2 månad och 1½ vecka kvar till bröllopet. Så jag hoppas att jag hinner.
Ja, det är klart att det är svårt att få med alla fina detlajer som finns på en brudklänning på ett foto. En bild gör sällan klänningarna rättvisa (även profs bilder).
Jag tycker att det låter fint med att byta ut några av pärlorna mot röda. Men jag är lite tveksam till ett rött band i midjan. Det kanske ser lite "Lucia" aktigt ut. Vit klänning och ett rött band i midjan får iaf mig att tänka på Lucia.
Det går ju att få in de röda detaljerna genom annat, tex. röda blommor i buketten och/eller i håret, röd bolero etc.
Men du har ju ett tag kvar att bestämma dig så sug lite på karamellen, det är ju inget som behöver bestämmas bums. ;D Men det är bra att du är ute i så god tid med att skaffa klänningen, för det är något som kan ta tid. Det tog 5 månader innan jag fick hem min klänning. =P