• Emmalinnea

Morgongåva till m2b

Hänge - 18 karat Guld facetteradDenna har jag tänkt att köpamed gravyr på, men vad för gravyr???
    Det får gärna vara ett diskret meddelande vi är ganska privata av oss men ändå på svenska. 
    Har tänkt lite på:
    Vid din sida
    Evigt älskad
    aldrig ensam

fast det låter lite klyshigt... hjälp någon?? 
  • Svar på tråden Morgongåva till m2b
  • MariaochDaniel

Jag tycker att det lät fint jag.
    Kanske också datumet ni gifter er? Eller ditt namn och hjärta eller något?

• Emmalinnea

just nu funderar jag på 130608 och hans initsialer MF det är han sombyter efternamn så detkanske kunde va nåttsånt,menndet ärju inte så romantiskt...

• MariaochDaniel

Själv funderar jag på en klocka eller manchettknappar.

Vad ska ni andra ge? om ni ska ge något....
    jag får en dyr ring så jag vill gärna ge något!

• Sandra01

MariaochDaniel: Du VET alltså redan att du får en dyr ring? Är det för att du förstått det... Eller är det en överenskommelse? Typ inräknat i budgeten?
    Jag har nämligen en önskan om att få en viss ring som skulle matcha förlovnings- och vigselringen galant!
    Men, jag vill ju att HAN ska ordna och "komma på det själv"..... Och det vet jag är en omöjlighet.

Berätta, hur har ni gjort???

Överaskningsmoment eller inplanerat?

• Emmalinnea

Jag har fått välja ut ett guldhalsband som jag ska få som morgongåva, bara något litet det kom vi överen om, det skulle vara som en liten symbol. och då ville jag också ge något symboliskt tillbaka.
    Fick iofs sätta en stor sten på min förlovningsring ochså som morgongåva men den kommer jag börja använda så fort jag hämtar den imorgon
    Sen har jag ärvt en vigselring(alliansring guld med diamanter) som vi bytt stenar i (det varhälften rubiner och hälften diamanter men nu är det bara diamanter) och förminskat och graverat
    Men han sa att för varje bröllopsdag så blir det mera diamanter  
    hihi :)

Behöververkligen hjälp med detta med gravering å present!

Manchettknappar skulle han aldrig använda så detkänns onödigt vi ska på morgonen efter bröllopet gå och köpa en klocka var av finare sort och automatisk självklart . Halsband har han bara ett och det äri rostfrittstål (dogtags med barnens namn och datum) så jag tänkte ett guldhalsband kunde bli bra. 

• kärlekensbrudpar

Hjälp tycker det är jätte svårt att komma på något!....

• Csve

Är det bara min karl som gett hintar om att han vill ha en upplevelse istället för smycke?
    Han vill mycket hellre att vi två åker på en spaweekend på tu man hand.

Massage, bubbel och massa kärlek ..

• Emmalinnea
    Csve skrev 2013-02-10 11:38:19 följande:

Är det bara min karl som gett hintar om att han vill ha en upplevelse istället för smycke?
    Han vill mycket hellre att vi två åker på en spaweekend på tu man hand.

Massage, bubbel och massa kärlek ..

Låter mysigt! Vi har redan bokat in oss på gothia hotell i göteborg i ett lite finare rum och har massa sådana saker inbokade som en gemensam present till oss själva :) 
    LÄNGTAR!!!!  Minnen är värda mycket mer en en "sak" egentligen :) Bara man tar lite kort också såman kan kolla tillbaka också!
  • Chicita

Vi hoppade över morgongåvor helt. 
    Om vi skulle ge varandra något så är det ju bara att byta pengar egentligen. Och jag har alltid varit lite "anti" att ge bort saker bara för att man "ska".
    Jag ger hellre något en trist Tisdagskväll utan att det är någon speciell anledning liksom Flört 
    Sen känns det lite förlegat för mig med morgongåva, eftersom det är baserat på att kvinnan skulle få något som var en ekonomisk trygghet ifall maken skulle förskjuta henne eller avlida.
    Och om han försvinner så kan jag klara mig själv utan något extra smycke...
    Ta det nu inte som att jag tycker att alla ska hoppa över det här. Jag förklarar bara varför vi hoppade över det, för att det är ytterligare en av dom där sakerna som kan kännas lite "påtvingat". Att man liksom "måste" ge en gåva.
    Och det måste man ju inte som sagt Glad 

Men som svar på TS fråga om gravyr då.
    Jag vet att min make inte skulle bära något som är så där "kvinnligt romantiskt" med kärlekscitat. Jag vet ju inte hur din make är. Men jag skulle hellre bara ha graverat in datumet för bröllopet.
    Eller om ni har fler speciella händelser som ni gått igenom hittills så skulle jag graverat in dom datumen också (eventuellt barnens födelsedatum typ). Något som alltså bara han förstår, och som inte blir så där uppenbart "från frugan" Flört 
    Och om ni inte har barn än, så kanske du kan lämna plats för att fylla på med fler datum när dom kommer... Glad 

• PimPim83
    Chicita skrev 2013-02-10 13:45:30 följande:
    Jag vet att min make inte skulle bära något som är så där "kvinnligt romantiskt" med kärlekscitat. Jag vet ju inte hur din make är. Men jag skulle hellre bara ha graverat in datumet för bröllopet.
    Eller om ni har fler speciella händelser som ni gått igenom hittills så skulle jag graverat in dom datumen också (eventuellt barnens födelsedatum typ). Något som alltså bara han förstår, och som inte blir så där uppenbart "från frugan" Flört 
    Och om ni inte har barn än, så kanske du kan lämna plats för att fylla på med fler datum när dom kommer... Glad 
    Jag håller med om detta. Jag tror inte heller att min sambo skulle känna sig bekväm med ingraverade kärlekscitat, däremot skulle han säkert uppskatta att få det graverat med våra barns födelsedatum och vårt bröllopsdatum.

Vi har bestämt oss för att vi inte kommer ge varandra morgongåvor av ungefär samma anledning som Chicita skrev.
Svar på tråden Morgongåva till m2b