Morgongåva till m2b

Det får gärna vara ett diskret meddelande vi är ganska privata av oss men ändå på svenska.
Har tänkt lite på:
Vid din sida
Evigt älskad
aldrig ensam
fast det låter lite klyshigt... hjälp någon??
Barnens (har två små nu) datum står redan på hans halsband han fick julas kanske ska skriva våra datum när vi träffades,förlovades och gifte oss eller något sådant. han skulle nog tycka att det var mest pinsamt med JAG ÄLSKAR DIG FÖR EVIGT!! hehe
Detta med morgongåva ville min m2b ge mig fast han ville köpa något svindyrt men jag tyckte det var helt onödigt och sa vill du verkligen köpamig något så kan vi sätta en sten på förlovningsringen men då ville han ge mig ett halsband också så nu står jag här å vill ge honom nått tillbaka liksom fast han vet inte om det.
Dessa smycken är inte så dyra det är mest ett minne att ha som påminner oss om varför vi gifte oss och varför vi älskar varandra, vi gör på vårat egna lilla sätt :)
Om han redan har ett halsband, varför ge honom ett till då?
Det är inte många killar jag känner som använder mer än ett halsband, och då inte ens ett halsband med flera hängen på.
Varför inte en ny klocka med inskription på baksidan av boetten, eller en slipsnål med bröllopsdatumet som han kanske får på morgonen innan bröllopet (en annan innebörd av morgongåva )
MariaochDaniel: Du VET alltså redan att du får en dyr ring? Är det för att du förstått det... Eller är det en överenskommelse? Typ inräknat i budgeten?
Jag har nämligen en önskan om att få en viss ring som skulle matcha förlovnings- och vigselringen galant!
Men, jag vill ju att HAN ska ordna och "komma på det själv"..... Och det vet jag är en omöjlighet.
Berätta, hur har ni gjort???
Överaskningsmoment eller inplanerat?
Vigselring? Ah... jag trodde du menade morgongåva.. Förlåt! Missuppfattde.
Ja, jag väljer också min vigselring! Så klart!!! :) Nåt annat vågar jag inte!
Vigselring? Ah... jag trodde du menade morgongåva.. Förlåt! Missuppfattde.
Ja, jag väljer också min vigselring! Så klart!!! :) Nåt annat vågar jag inte!
Jag håller med Chicita här =) Om vi skulle ge varan dra en morgonåva efter tio år tillsammans så skulle det bara bli att vi bytte pengar med varandra eftersom vi har helt gemensam ekonomi. Men jag vet att många är måna om "min lön på mitt konto, jag betalar bilen så betalar du maten"- varianten. Då är det ju kanske lite mer logiskt..
Vi betalar allt och använder resten båda två. Därför skulle det bli helt knäppt om vi köpte något till varandra! Möjligtvis att vi tillsammans bestämmer och bokar en resa till vintern eller något men det är väl lyx nog att lägga massa pengar på bröllop + alla kringkostnader på bröllopsresan.
Hehe alla hänger med på att denna tråden skulle vara hjälp med gravyr va? ;)
Jag bestämde mig igår för att beställa ett armband istället för halsband då han tjatade häromdagen att han inte hade några snygga!
Ska gravera in "Jag lovar! 8/6 2013" den ska ha få morgonen efter bröllopet då vi också ska läsa upp våra egna löften och där ska jag skriva just "jag lovar" i det lilla talet på något bra ställe och sen får han armbandet.
Vi väljer borgerligt bröllop och kör deras "cermoni" men sen tyckte vi att våra löften vi ska ha till varandra är ingen annans ensak så vi ska göra det privat på hotellrummet det blir lite mer speciellt känner vi
Det kommer bli super romantiskt!
jag kommer att ge min m2b en secret box och en bok med alla våra minnen gamla kort ,söta små lappar, lite biler på oss tillsammans, dikter osv.
Letat fram alla små grejer från våra 13år tillsammans. Han har kvar mitt telefon nr som jag skrev på en lite godis påse för 13 år sedan som jag nu har snott å satt in i boken
Vi kanske ska ge varandra något som vi själva får va med och påverka.. Detta skall vara något som symboliserar vårt bröllop och kärlek. Anledningen till att vi skall va med och bestämma ens egna gåva är för att det är ju viktigt att det är nått man gillar så det blir använt.
Vi har en bok som vi gjort tillsammans med alla gamla minnen alla kvitton och små kärleksbrev
Tror jag ska våga mig på en secretbox fotografering också bara för att få se hans ansiktsuttryck
Jag valde mina morgongåvor själv men min m2b och jag har samma tänk så jag vet nästan exakt vad han vill ha så jag är nöjd med detta armbandet jag hitta han kommer säkert bli lite rörd också... min gubbe!
Tror jag ska boka in oss på whiskey och chokladprovning på hotellet också efter bröllopet han älskar sånt men har alsrig varit påt