• Emmalinnea

Morgongåva till m2b

Hänge - 18 karat Guld facetteradDenna har jag tänkt att köpamed gravyr på, men vad för gravyr???
    Det får gärna vara ett diskret meddelande vi är ganska privata av oss men ändå på svenska. 
    Har tänkt lite på:
    Vid din sida
    Evigt älskad
    aldrig ensam

fast det låter lite klyshigt... hjälp någon?? 
  • Svar på tråden Morgongåva till m2b
  • Emmalinnea

Barnens (har två små nu) datum står redan på hans halsband han fick julas kanske ska skriva våra datum när vi träffades,förlovades och gifte oss eller något sådant. han skulle nog tycka att det var mest pinsamt med JAG ÄLSKAR DIG FÖR EVIGT!! hehe

Detta med morgongåva ville min m2b ge mig fast han ville köpa något svindyrt men jag tyckte det var helt onödigt och sa vill du verkligen köpamig något så kan vi sätta en sten på förlovningsringen men då ville han ge mig ett halsband också så nu står jag här å vill ge honom nått tillbaka liksom fast han vet inte om det.

Dessa smycken är inte så dyra det är mest ett minne att ha som påminner oss om varför vi gifte oss och varför vi älskar varandra, vi gör på vårat egna lilla sätt :)

• Chicita

Om han redan har ett halsband, varför ge honom ett till då?
    Det är inte många killar jag känner som använder mer än ett halsband, och då inte ens ett halsband med flera hängen på. 
    Varför inte en ny klocka med inskription på baksidan av boetten, eller en slipsnål med bröllopsdatumet som han kanske får på morgonen innan bröllopet (en annan innebörd av morgongåva Flört)

• MariaochDaniel
    Sandra01 skrev 2013-02-10 09:55:51 följande:

MariaochDaniel: Du VET alltså redan att du får en dyr ring? Är det för att du förstått det... Eller är det en överenskommelse? Typ inräknat i budgeten?
    Jag har nämligen en önskan om att få en viss ring som skulle matcha förlovnings- och vigselringen galant!
    Men, jag vill ju att HAN ska ordna och "komma på det själv"..... Och det vet jag är en omöjlighet.

Berätta, hur har ni gjort???

Överaskningsmoment eller inplanerat?

Jag trodde ALLA valde sin egen vigselring.!? =) Jag skulle aldrig låta honom välja den. Är kanske kräsen men vi valde förlovningsring tillsammans och min vigselring tillsammans. Och eftersom jag får den, vill jag ge honom något tillbaka. Han vet inte om det och kommer inte att köpa morgongåva till mig tror jag inte.

Men som ni säger, det är aldrig fel med upplevelse, hotellnatt, middag, spa osv.
  • Sandra01
    MariaochDaniel skrev 2013-02-10 15:52:19 följande:
    Jag trodde ALLA valde sin egen vigselring.!? =) Jag skulle aldrig låta honom välja den. Är kanske kräsen men vi valde förlovningsring tillsammans och min vigselring tillsammans. Och eftersom jag får den, vill jag ge honom något tillbaka. Han vet inte om det och kommer inte att köpa morgongåva till mig tror jag inte.

Men som ni säger, det är aldrig fel med upplevelse, hotellnatt, middag, spa osv.

Vigselring? Ah... jag trodde du menade morgongåva.. Förlåt! Missuppfattde.

Ja, jag väljer också min vigselring! Så klart!!! :) Nåt annat vågar jag inte!

• Emmalinnea
    Chicita skrev 2013-02-10 14:22:40 följande:
    Om han redan har ett halsband, varför ge honom ett till då?
    Det är inte många killar jag känner som använder mer än ett halsband, och då inte ens ett halsband med flera hängen på. 
    Varför inte en ny klocka med inskription på baksidan av boetten, eller en slipsnål med bröllopsdatumet som han kanske får på morgonen innan bröllopet (en annan innebörd av morgongåva Flört)
    han har ett halsband i rostfritt stål (dog tags) ville ge honom något dyrare,.han gillar accessoarer :) 
    klocka ska vi båda köpa på våran weekend efter bröllopet och slipsnål skulle han nog aldrig använda det är inte hans stil han är mer av en jeans och t-shirt kille... :)
  • MariaochDaniel
    Sandra01 skrev 2013-02-10 18:39:21 följande:

Vigselring? Ah... jag trodde du menade morgongåva.. Förlåt! Missuppfattde.

Ja, jag väljer också min vigselring! Så klart!!! :) Nåt annat vågar jag inte!

Ja nu ser jag ju att du menade morgongåva. Jag menade att jag får en dyr vigselring, därför vill jag ge honom något. Då kallar jag det morgongåva, eller helt enkelt gåva. Men om det blir klocka eller upplevelse återstår att se. Begär inget från honom just eftersom jag får "min" fina ring istället. =)
  • Chicita
    Emmalinnea skrev 2013-02-10 18:43:04 följande:
    han har ett halsband i rostfritt stål (dog tags) ville ge honom något dyrare,.han gillar accessoarer :) 
    klocka ska vi båda köpa på våran weekend efter bröllopet och slipsnål skulle han nog aldrig använda det är inte hans stil han är mer av en jeans och t-shirt kille... :)
    Ja då kanske han kan växla lite mellan halsbanden om inte annat Glad
    Dom killar jag känner som använder mer än klocka och förlovnings/vigselring har ett halsband som dom aldrig tar av sig. Och dom skulle inte drömma om att byta. Flört

Jag tänkte mest slipsnålen som något han kunde ha på bröllopsdagen, och som kanske kunde användas de få gånger framöver som han använder skjorta och slips. Något som blir lite unikt och bara används vid speciella tillfällen... Glad
  • Grodprinsens brud

Jag håller med Chicita här =) Om vi skulle ge varan dra en morgonåva efter tio år tillsammans så skulle det bara bli att vi bytte pengar med varandra eftersom vi har helt gemensam ekonomi. Men jag vet att många är måna om "min lön på mitt konto, jag betalar bilen så betalar du maten"- varianten. Då är det ju kanske lite mer logiskt..

Vi betalar allt och använder resten båda två. Därför skulle det bli helt knäppt om vi köpte något till varandra! Möjligtvis att vi tillsammans bestämmer och bokar en resa till vintern eller något men det är väl lyx nog att lägga massa pengar på bröllop + alla kringkostnader på bröllopsresan.

• Emmalinnea

Hehe alla hänger med på att denna tråden skulle vara hjälp med gravyr va? ;) 

• Chicita
    Emmalinnea skrev 2013-02-10 20:13:13 följande:
    Hehe alla hänger med på att denna tråden skulle vara hjälp med gravyr va? ;) 
    Jepp Flört
    Men mina förslag på gravyr funkade ju inte då du redan gjort det på ett annat smycka Flört

Jag skulle hur som helst vara försiktig med kärlekscitat av ett eller annat slag, det kan bli "för gulligt" för honom.
    Har ni en favoritfilm där någon säger något speciellt som du kan "sno"? Eller något annat som liksom bara betyder något för just er utan att vara sådär superromantiskt?
    Min make är ju "datanörd" så om jag skulle skrivit något på ett smycke till honom så skulle det vara:
    0:0:0:0:0:0:0:1 (alternativt   ::1 ) eller 127.0.0.1

Det står nämligen för "Local Host" (adress) och brukar användas som lite "skämt" inom datakretsar som ersättning för home i den klassiska "there is no place like home"
  • Emmalinnea

Jag bestämde mig igår för att beställa ett armband istället för halsband då han tjatade häromdagen att han inte hade några snygga!

Ska gravera in "Jag lovar! 8/6 2013"  den ska ha få morgonen efter bröllopet  då vi också ska läsa upp våra egna löften och där ska jag skriva just "jag lovar" i det lilla talet på något bra ställe och sen får han armbandet.

Vi väljer borgerligt bröllop och kör deras "cermoni" men sen tyckte vi att våra löften vi ska ha till varandra är ingen annans ensak så vi ska göra det privat på hotellrummet det blir lite mer speciellt känner vi  
    Det kommer bli super romantiskt! 

• Angelica och Engin

jag kommer att ge min m2b en secret box och en bok med alla våra minnen gamla kort ,söta små lappar, lite biler på oss tillsammans, dikter osv.Drömmer 
    Letat fram alla små grejer från våra 13år tillsammans. Han har kvar mitt telefon nr som jag skrev på en lite godis påse för 13 år sedan som jag nu har snott å satt in i bokenFlört

• Längtandsfull

Vi kanske ska ge varandra något som vi själva får va med och påverka.. Detta skall vara något som symboliserar vårt bröllop och kärlek. Anledningen till att vi skall va med och bestämma ens egna gåva är för att det är ju viktigt att det är nått man gillar så det blir använt.

• Emmalinnea

Vi har en bok som vi gjort tillsammans med alla gamla minnen  alla kvitton och små kärleksbrev  
    Tror jag ska våga mig på en secretbox fotografering också bara för att få se hans ansiktsuttryck  

Jag valde mina morgongåvor själv men min m2b och jag har samma tänk så jag vet nästan exakt vad han vill ha så jag är nöjd med detta armbandet jag hitta han kommer säkert bli lite rörd också... min gubbe! 

Tror jag ska boka in oss på whiskey och chokladprovning på hotellet också efter bröllopet han älskar sånt men har alsrig varit påt  

• Grodprinsens brud
    Emmalinnea skrev 2013-02-17 16:47:48 följande:
    Vi har en bok som vi gjort tillsammans med alla gamla minnen  alla kvitton och små kärleksbrev  
    Tror jag ska våga mig på en secretbox fotografering också bara för att få se hans ansiktsuttryck  

Jag valde mina morgongåvor själv men min m2b och jag har samma tänk så jag vet nästan exakt vad han vill ha så jag är nöjd med detta armbandet jag hitta han kommer säkert bli lite rörd också... min gubbe! 

Tror jag ska boka in oss på whiskey och chokladprovning på hotellet också efter bröllopet han älskar sånt men har alsrig varit påt  
    Det är modigt! Det tror jag inte att jag vågar... Plus att det verkar vara riktigt dyrt med seriösa fotografer... Hemma blir ju lite svårt om man inte har en riktigt bra hörna för sådant... Och det har inte vi =)
  • Emmalinnea
    Grodprinsens brud skrev 2013-02-17 17:18:20 följande:
    Det är modigt! Det tror jag inte att jag vågar... Plus att det verkar vara riktigt dyrt med seriösa fotografer... Hemma blir ju lite svårt om man inte har en riktigt bra hörna för sådant... Och det har inte vi =)
    Jag har tänkt att göra det själv, har en systemkamera,fjärrutlösareoch stativ hemma.
    Och riktigt bra ljus i sovrummet då det är stora dubbeldörrar rakt ut, gammaldags lägenhet. och så ställer jag en spegel bakom kameran så jag serhur jag ser ut samtidigt
    Jag ska iallafall testa tänkte jag  
Svar på tråden Morgongåva till m2b