Inlägg från: Emmalinnea |Visa alla inlägg
  • Emmalinnea

Morgongåva till m2b

Hänge - 18 karat Guld facetteradDenna har jag tänkt att köpamed gravyr på, men vad för gravyr???
    Det får gärna vara ett diskret meddelande vi är ganska privata av oss men ändå på svenska. 
    Har tänkt lite på:
    Vid din sida
    Evigt älskad
    aldrig ensam

fast det låter lite klyshigt... hjälp någon?? 
  • Svar på tråden Morgongåva till m2b
  • Emmalinnea

just nu funderar jag på 130608 och hans initsialer MF det är han sombyter efternamn så detkanske kunde va nåttsånt,menndet ärju inte så romantiskt...

• Emmalinnea

Jag har fått välja ut ett guldhalsband som jag ska få som morgongåva, bara något litet det kom vi överen om, det skulle vara som en liten symbol. och då ville jag också ge något symboliskt tillbaka.
    Fick iofs sätta en stor sten på min förlovningsring ochså som morgongåva men den kommer jag börja använda så fort jag hämtar den imorgon
    Sen har jag ärvt en vigselring(alliansring guld med diamanter) som vi bytt stenar i (det varhälften rubiner och hälften diamanter men nu är det bara diamanter) och förminskat och graverat
    Men han sa att för varje bröllopsdag så blir det mera diamanter  
    hihi :)

Behöververkligen hjälp med detta med gravering å present!

Manchettknappar skulle han aldrig använda så detkänns onödigt vi ska på morgonen efter bröllopet gå och köpa en klocka var av finare sort och automatisk självklart . Halsband har han bara ett och det äri rostfrittstål (dogtags med barnens namn och datum) så jag tänkte ett guldhalsband kunde bli bra. 

• Emmalinnea
    Csve skrev 2013-02-10 11:38:19 följande:

Är det bara min karl som gett hintar om att han vill ha en upplevelse istället för smycke?
    Han vill mycket hellre att vi två åker på en spaweekend på tu man hand.

Massage, bubbel och massa kärlek ..

Låter mysigt! Vi har redan bokat in oss på gothia hotell i göteborg i ett lite finare rum och har massa sådana saker inbokade som en gemensam present till oss själva :) 
    LÄNGTAR!!!!  Minnen är värda mycket mer en en "sak" egentligen :) Bara man tar lite kort också såman kan kolla tillbaka också!
  • Emmalinnea

Barnens (har två små nu) datum står redan på hans halsband han fick julas kanske ska skriva våra datum när vi träffades,förlovades och gifte oss eller något sådant. han skulle nog tycka att det var mest pinsamt med JAG ÄLSKAR DIG FÖR EVIGT!! hehe

Detta med morgongåva ville min m2b ge mig fast han ville köpa något svindyrt men jag tyckte det var helt onödigt och sa vill du verkligen köpamig något så kan vi sätta en sten på förlovningsringen men då ville han ge mig ett halsband också så nu står jag här å vill ge honom nått tillbaka liksom fast han vet inte om det.

Dessa smycken är inte så dyra det är mest ett minne att ha som påminner oss om varför vi gifte oss och varför vi älskar varandra, vi gör på vårat egna lilla sätt :)

• Emmalinnea
    Chicita skrev 2013-02-10 14:22:40 följande:
    Om han redan har ett halsband, varför ge honom ett till då?
    Det är inte många killar jag känner som använder mer än ett halsband, och då inte ens ett halsband med flera hängen på. 
    Varför inte en ny klocka med inskription på baksidan av boetten, eller en slipsnål med bröllopsdatumet som han kanske får på morgonen innan bröllopet (en annan innebörd av morgongåva Flört)
    han har ett halsband i rostfritt stål (dog tags) ville ge honom något dyrare,.han gillar accessoarer :) 
    klocka ska vi båda köpa på våran weekend efter bröllopet och slipsnål skulle han nog aldrig använda det är inte hans stil han är mer av en jeans och t-shirt kille... :)
  • Emmalinnea

Hehe alla hänger med på att denna tråden skulle vara hjälp med gravyr va? ;) 

• Emmalinnea

Jag bestämde mig igår för att beställa ett armband istället för halsband då han tjatade häromdagen att han inte hade några snygga!

Ska gravera in "Jag lovar! 8/6 2013"  den ska ha få morgonen efter bröllopet  då vi också ska läsa upp våra egna löften och där ska jag skriva just "jag lovar" i det lilla talet på något bra ställe och sen får han armbandet.

Vi väljer borgerligt bröllop och kör deras "cermoni" men sen tyckte vi att våra löften vi ska ha till varandra är ingen annans ensak så vi ska göra det privat på hotellrummet det blir lite mer speciellt känner vi  
    Det kommer bli super romantiskt! 

• Emmalinnea

Vi har en bok som vi gjort tillsammans med alla gamla minnen  alla kvitton och små kärleksbrev  
    Tror jag ska våga mig på en secretbox fotografering också bara för att få se hans ansiktsuttryck  

Jag valde mina morgongåvor själv men min m2b och jag har samma tänk så jag vet nästan exakt vad han vill ha så jag är nöjd med detta armbandet jag hitta han kommer säkert bli lite rörd också... min gubbe! 

Tror jag ska boka in oss på whiskey och chokladprovning på hotellet också efter bröllopet han älskar sånt men har alsrig varit påt  

• Emmalinnea
    Grodprinsens brud skrev 2013-02-17 17:18:20 följande:
    Det är modigt! Det tror jag inte att jag vågar... Plus att det verkar vara riktigt dyrt med seriösa fotografer... Hemma blir ju lite svårt om man inte har en riktigt bra hörna för sådant... Och det har inte vi =)
    Jag har tänkt att göra det själv, har en systemkamera,fjärrutlösareoch stativ hemma.
    Och riktigt bra ljus i sovrummet då det är stora dubbeldörrar rakt ut, gammaldags lägenhet. och så ställer jag en spegel bakom kameran så jag serhur jag ser ut samtidigt
    Jag ska iallafall testa tänkte jag  
Svar på tråden Morgongåva till m2b