• Chicita

Morgongåva till m2b

Vi hoppade över morgongåvor helt. 
    Om vi skulle ge varandra något så är det ju bara att byta pengar egentligen. Och jag har alltid varit lite "anti" att ge bort saker bara för att man "ska".
    Jag ger hellre något en trist Tisdagskväll utan att det är någon speciell anledning liksom Flört 
    Sen känns det lite förlegat för mig med morgongåva, eftersom det är baserat på att kvinnan skulle få något som var en ekonomisk trygghet ifall maken skulle förskjuta henne eller avlida.
    Och om han försvinner så kan jag klara mig själv utan något extra smycke...
    Ta det nu inte som att jag tycker att alla ska hoppa över det här. Jag förklarar bara varför vi hoppade över det, för att det är ytterligare en av dom där sakerna som kan kännas lite "påtvingat". Att man liksom "måste" ge en gåva.
    Och det måste man ju inte som sagt Glad 

Men som svar på TS fråga om gravyr då.
    Jag vet att min make inte skulle bära något som är så där "kvinnligt romantiskt" med kärlekscitat. Jag vet ju inte hur din make är. Men jag skulle hellre bara ha graverat in datumet för bröllopet.
    Eller om ni har fler speciella händelser som ni gått igenom hittills så skulle jag graverat in dom datumen också (eventuellt barnens födelsedatum typ). Något som alltså bara han förstår, och som inte blir så där uppenbart "från frugan" Flört 
    Och om ni inte har barn än, så kanske du kan lämna plats för att fylla på med fler datum när dom kommer... Glad 

• Chicita

Om han redan har ett halsband, varför ge honom ett till då?
    Det är inte många killar jag känner som använder mer än ett halsband, och då inte ens ett halsband med flera hängen på. 
    Varför inte en ny klocka med inskription på baksidan av boetten, eller en slipsnål med bröllopsdatumet som han kanske får på morgonen innan bröllopet (en annan innebörd av morgongåva Flört)

• Chicita
    Emmalinnea skrev 2013-02-10 18:43:04 följande:
    han har ett halsband i rostfritt stål (dog tags) ville ge honom något dyrare,.han gillar accessoarer :) 
    klocka ska vi båda köpa på våran weekend efter bröllopet och slipsnål skulle han nog aldrig använda det är inte hans stil han är mer av en jeans och t-shirt kille... :)
    Ja då kanske han kan växla lite mellan halsbanden om inte annat Glad
    Dom killar jag känner som använder mer än klocka och förlovnings/vigselring har ett halsband som dom aldrig tar av sig. Och dom skulle inte drömma om att byta. Flört

Jag tänkte mest slipsnålen som något han kunde ha på bröllopsdagen, och som kanske kunde användas de få gånger framöver som han använder skjorta och slips. Något som blir lite unikt och bara används vid speciella tillfällen... Glad
  • Chicita
    Emmalinnea skrev 2013-02-10 20:13:13 följande:
    Hehe alla hänger med på att denna tråden skulle vara hjälp med gravyr va? ;) 
    Jepp Flört
    Men mina förslag på gravyr funkade ju inte då du redan gjort det på ett annat smycka Flört

Jag skulle hur som helst vara försiktig med kärlekscitat av ett eller annat slag, det kan bli "för gulligt" för honom.
    Har ni en favoritfilm där någon säger något speciellt som du kan "sno"? Eller något annat som liksom bara betyder något för just er utan att vara sådär superromantiskt?
    Min make är ju "datanörd" så om jag skulle skrivit något på ett smycke till honom så skulle det vara:
    0:0:0:0:0:0:0:1 (alternativt   ::1 ) eller 127.0.0.1

Det står nämligen för "Local Host" (adress) och brukar användas som lite "skämt" inom datakretsar som ersättning för home i den klassiska "there is no place like home"
Svar på tråden Morgongåva till m2b