Inlägg från: tiger |Visa alla inlägg
  • tiger

Vad ska ni ha för mat??

Håller med Tin, alla har verkligen jätte god mat. Vi kommer ha SOS (smör, ost, sill) som förrätt, den fixar vi själva, sen grillbuffe där vi hyrt en kock och sen antingen fläderblomspanacotta eller chokladmousse till efterrätt, den fixar vo också själva, sen tårta och kaffe, där tårtan kommer vara köpt. MIn sambo älskar att grilla så det passade oss bra, samt ett litet krav från hans sida var en grill :)

• tiger
    Fia1985 skrev 2013-02-09 12:03:31 följande:
    Hej. Vad tänkte ni att ni skulle ha på eran buffe? Jag själv äter bara fisk och vegetarisk och vill inte ha kött, men vet inte om man ska anpassa sig? Jätte tacksam för tips!!
    Du ska inte anpassa dig, folk kan gott äta vegetariskt och fisk en kväll, det finns ju massa av olika rökta fiskar, sen är varmrökt lax en klassiker som mättar många magar.
    Fina sallader, bönor av olika slag i marinader, sen finns ju alltid grönsaksbiffar och haloumi. Jag tror du kan få en väldigt fräsch och snygg buffe. Fördelen med inget kött  är att folk inte blir lika trötta (kött kräver mer energi av kroppen att förbränna).
    Hör av dig om du vill ha mer tips och recept. 
  • tiger
    linda 86 skrev 2013-02-09 13:55:42 följande:
    Låter jätte gott alltihop :) vi ska ha snittar och champagne först innan middagen. Medan vi fotograferas! Någon som har något gott recept på snittar?.
    Vi kommer ha västenbottenostskorpor, super goda till champagne.
    Annars är ju klassiker, tunnbröd med pepparrot och renstek eller lax och sen kanske ett ärtskott eller två.
Svar på tråden Vad ska ni ha för mat??