• Chicita

bjuder ni alltid par?

Vi bjöd i princip alla respektive.
    Det var en kusin till maken som vi i efterhand fick veta hade en flickvän. Om vi vetat det så hade hon givetvis varit medbjuden.

Annars var det bara typ fotograferna som inte hade sina respektive med men dom var ju där för att göra ett jobb i första hand. Om någon av dom hade frågat om det var ok om deras respektive följde med så hade det gått bra, vi hade ju plats över Glad 

• Chicita
    lurigmumin skrev 2013-02-09 10:59:43 följande:
    Det där oroar mig lite. Min sambos kusiner på sin pappas sida har jag knappt träffat och han har inte heller så mycket kontakt med dem. Vi har ingen aning om vilka som har eller inte har respektive. Just nu vet jag inte hur vi ska göra. Det lutar åt att vi bjuder utan respektive men vi vet att en har stadig flickvän och jag tror de har ett litet barn ihop. Vågar man bjuda de andra utan och den kusinen med respektive?
    Vi har varit tillsammans i fyra år och jag har bara träffat den familjen en gång.
    De vi visste skrev vi ju deras namn på inbjudan också. Annars tänkte vi att dom säkert hör av sig och säger "Marcus har en flickvän nu, är hon också bjuden?"
    Även om dom inte skulle kontakta oss så tänkte vi att våra föräldrar säkert får höra...
    Hon som inte kom med nu hade inte varit med på dom senaste släktträffarna på den sidan, därför visste varken vi eller svärmor om henne. 
    Men vi har rätt bra dialog inom den delen av släkten så vi trodde aldrig att dom skulle låta bli att fråga...

Däremot bjöd vi inte alla kusiner ens.
    Dom på makens pappas sida umgås inte han själv med (dom är inte osams, dom träffas bara inte) och kusinerna på min mammas sida har jag inte sett på ca 20 år. Och då dom inte orkade åka upp på mammas begravning ens (eller när hon var sjuk innan) så tyckte jag inte att det var värt att bjuda dom "bara för att" så att säga...

Jag skulle nog valt bort dom kusiner ni inte träffar alls och istället bjuda med respektive på några andra som ni umgås mer med. 
Svar på tråden bjuder ni alltid par?