• lurigmumin

bjuder ni alltid par?

Chicita skrev 2013-02-08 23:55:49 följande:
    Vi bjöd i princip alla respektive.
    Det var en kusin till maken som vi i efterhand fick veta hade en flickvän. Om vi vetat det så hade hon givetvis varit medbjuden.
    Det där oroar mig lite. Min sambos kusiner på sin pappas sida har jag knappt träffat och han har inte heller så mycket kontakt med dem. Vi har ingen aning om vilka som har eller inte har respektive. Just nu vet jag inte hur vi ska göra. Det lutar åt att vi bjuder utan respektive men vi vet att en har stadig flickvän och jag tror de har ett litet barn ihop. Vågar man bjuda de andra utan och den kusinen med respektive?
    Vi har varit tillsammans i fyra år och jag har bara träffat den familjen en gång.
  • lurigmumin
    Aniara4 skrev 2013-02-09 11:15:17 följande:
    Vi bjöd inte kusiner som vi hade så lite kontakt med, men om ni nu vill göra det, varför inte ringa deras föräldrar och fråga om kusinerna har etablerade respektive?
    Jag skickade svärmor på att ta reda på det nyss :) Vi bor inte i min sambos födelsestad så det blir ju inet så många tillfällen att ses. De har haft mkt kontakt när de va små men nu har alla flyttat runt. Men vi bestämde att bjuda alla för att de kändes bäst så helt enkelt. Återstår ju att se om de kommer ;)
Svar på tråden bjuder ni alltid par?