-
-
Svar på tråden bjuder ni alltid par?
-
Vi har bjudit alla par, dock har vi bara etablerade par och ett litet bröllop. Vi bjuder bara den närmaste släkten och vänner. Inga som vi inte umgås med, även om det är släktingar. En singelkompis har dejtat en man ett tag nu och frågade om han får komma om det blir seriöst, vilket det verkar bli. Vi sa ja, men om det är möjligt vill vi gärna träffa honom innan. Känns konstigt att träffa någon första gången på sitt eget bröllop
-
Vi bjuder också alla par! Blev själv inte bjuden till min fästmans kompis bröllop, vilket verkligen sved för oss båda - så jag vill inte orsaka samma känsla hos någon annan.
-
Gammal regel: Man skiljer aldrig på förlovade eller gifta. Det kan ju transkriberas till att gälla etablerade par som exempelvis sambos. Så vi följer den regeln. De som vi inte känner till, de bjuder vi inte. Självklart tar vi ställning till frågan om någon dyker upp och säger "Hallå! Pelle då? Får han komma?"
-
Samma här. Makens bästa kompis gifte sig, jag var inte medbjuden. Kändes lite underligt. Visserligen var vi inte förlovade än, men vi hade bott ihop i över ett halvår och jag hade träffat dem ett flertal ggr.Augusti13 skrev 2013-02-09 17:38:52 följande:Vi bjuder också alla par! Blev själv inte bjuden till min fästmans kompis bröllop, vilket verkligen sved för oss båda - så jag vill inte orsaka samma känsla hos någon annan.
-
Jo ja har tre kollegor och vi jobbar väldigt nära varann eftersom vi bara är fyra. de ska självklart vara med på mitt bröllop, jag pratade med dom och de tyckte att de inte alls behöver ha med sina männ utan går lika gärna tillsammans. in killes fotbollskompisar umgås också väldigt tajt då de tränar flera grr i veckan och det är ju de vänner man mäst hinner träffa då vi har flera barn och de också. han kommer givetvis också prata med dom innan vi bjuder dom. Bara intressant och se hur folk ställer sig till detta.
-
Vi bjöd allas respektive. Skrev bådas namn på kuverten för att undvika missförstånd. Du gör självklart som du vill men jag hade nog blivit lite snopen om maken vart bjuden på bröllop och inte jag.
-
Vi bjuder allas respektive och räknar med att några kanske får respektive tills bröllopet och då är de också bjudna. Känns som en självklarhet för oss.
-
Vi har skrivit +1 pa alla som ar bjudna ensamma och kanske inte kanner nagon annan. Men att satta +1 pa yngre manniskor utan etablerad partner, som kommer ha sin familj omkring sig, och massor av folk dom kanner, tycker jag inte ar nodvandigt alls. Sedan ar det ju lite svart att dra den gransen ibland.
-
Alla bjuds i par eller plus en på vårat bröllop iallafall
-
Vi bjuder, Par, Singlar och delar av par.
-
Vi bjuder in de som är par (jag tror att många tycker att det är roligare att ha med sin andra hälft oavsett om vi känner personen eller inte) och de som är singlar kan få ta med en nyfunnen vän om det är ngn som dyker upp innan OSA så att vi kan planera för rätt antalet gäster.
Vi har inte tänkt att det ska bli ett väldigt stort bröllop.
Min blivande bjuder in fler vänner och jag står med flertalet släktingar.
Det blir kring 60 personer (alla barn 1-15 år inräknade) -
Vi har valt att inte bjuda båda i ett par om vi aldrig träffat partnern. Även om man inte får dela på etablerade par så känns detta rätt för oss.
-
Väljer man att inte bjuda respektive, så får man nog leva med att dels få frågor, dels att några tackar nej pga det. Vet man det och ändå väljer att göra så, är det ju ett val man gjort.
-
Vi bjuder alla oavsett om de är singlar eller par. Min blivandes frus kompis är tillsammans med en som vi bara träffat en gång och inte känner alls. Men vi tycker att det är en självklarhet att bjuda även honom.
-
anne på grönkulla skrev 2013-02-15 21:40:42 följande:Väljer man att inte bjuda respektive, så får man nog leva med att dels få frågor, dels att några tackar nej pga det. Vet man det och ändå väljer att göra så, är det ju ett val man gjort.
-
Håller med dig. Vist är det så.anne på grönkulla skrev 2013-02-15 21:40:42 följande:Väljer man att inte bjuda respektive, så får man nog leva med att dels få frågor, dels att några tackar nej pga det. Vet man det och ändå väljer att göra så, är det ju ett val man gjort.
Sen får man hoppas att folk har förståelse med att man inte kan bjuda alla. Det kan vara svårt nog som det är att välja bort folk för att det inte får plats eller för att ekonomin inte räcker till. -
Vi har en pressad budget och kommer att göra så att de som inte har någon permanent parter får inte ta med sig någon. Om de ändå frågar och vill ta med sig sin partner ska vi säga att de får betala kuvert avgift för den personen, dock kommer vi inte ta med detta i inbjudan.