Inlägg från: November2013 |Visa alla inlägg
  • November2013

Hår och smink i Stockholm

Någon som har ett bra tips på salong, frisör ect i centrala Stockholm som är bra på just brudhår och smink?

• Svar på tråden Hår och smink i Stockholm
  • November2013

Konstigt att inte få en provuppsättning, det är i alla fall för mig väldigt viktigt. Tänk om det inte alls blir som man tänkt sig när det verkligen gäller?

Själv har jag alltid klippt mig hos Ekman Hair i Stockholm men den personen som gör bruduppsättningarna där är enligt min egna frisör inte helt hundra och gör lätt väldigt tacky jobb, vet inte hur jag ska tänka kring det riktigt. Min frisör vill inte ta på sig ett sånt jobb, hon känner inte att det är hennes grej.

Jag känner att det skulle vara skönt att ha hår och smink på samma ställe, eller?
    Känns stressigt att behöva åka runt i stan...

Hur mycket betalar du för att göra provuppsättningen? Ingår den i priset för själva bröllopsdagen? 

• November2013

Jag har en gammal vän som gjorde sitt hår och smink på björn axén för flera år sedan, hon blev kanonfin, de enda var att håret inte höll toppenbra. Efter fotograferingen, innan kyrkan, fick vi brudtärnor förstärka med en massa hårnålar. Men som sagt de är ju 1,  flera år sedan, 2, extra hårnålar kanske man behöver köra in efter några timmar.

Jag kommer nog färga mitt hår hos min vanligt frisör så jag får den färg jag vill ha och sedan göra håret någon annan stans. Sminket tcker jag är svårare, är väldigt kräsen och vill ha det på ett speciellt sätt haha, vill inte vi alla? ;) Har du långt eller kort hår? Har funderat mycket på hur mycket längd osv som behövs. Har du en idé på hur ditt hår ska se ut? :)

• November2013

Tror man alltid får be om en extra hållbar uppsättning, haha eller speciellt jag =)

Min frisör frågade min i augusti hur jag trodde jag ville ha mitt hår på bröllopet och gav mig rådet att spara ut det tills dess för att ha mer alternativ. Jag har idag lite drygt axellångt och väldigt tjockt hår, dock är det små svårt att sätta upp för det är spikrakt och väldigt halt, det smiter gärna ur uppsättningar och lockar håller bara någon timme. Därför tycker jag att en provuppsättning blir extra viktig för mig. 

Jag har funderat mycket på håret iom att jag ska tiara och vill gärna ha en frisyr som passar med det.

Något ut dehär hållet men inte med flätor upptll utan mer slätt, om du förstår vad jag menar?

• November2013

Haha precis, om jag lockar det måste jag använda en årsförbrukning hårsprej och det håller nån timme.
    Vi kommer också fotograferas innan bröllopet, vi kommer vigas hyffsat sent på dagen och vi ville inte att gästerna skulle behöva vänta på oss efter vigseln. Men detta gör ju att håret måste hålla ett tag!

Tiaran är ett arv från en god vän, otroligt fin och är väldigt glad att jag ska bära den. Sen ska slöjan sättas fast i frisyren, den kommer behöva hålla för mycket inser jag nu när jag tänker på det. Ska du ha slöja?

• November2013

Vi ska också vigas 16, så inte nog med att vi inte vill att gästarerna ska vänta så kommer det vara mörkt ute efter vigseln.

När ska ni gifta er, blir det mer vinter inspirerat? Snöflingorna var väldigt fina.
    ja, jag tror jag skrev det i "mulliga brudar" tråden kanske ;) 

• November2013

Ja, ibland blir det svårt att komma ihåg i vilken tråd man skriver vad =)

Det kommer nog vara kolsvart när vi kliver ut från kyrkan, men vi gifter oss vid slottsbacken så de kommar vara vacker med alla gatlycktor och sånt så jag hoppas på att de ska "gnistra" och ge fin inramning.

Va kul med ett sånt genomtänkt tema, vi är inte lika bra på sådant. Vi kommer nog ha ett väldigt klassikt bröllop men ska nog försöka fila på att få in mer personliga detaljer. Va härligt att ha en såndan fin historia till Söder =).

Ja, det blir ju ett fint inslag av snö i då =)

Det enda jag har i sådan väg är skorna jag kommer ha på mig, de är skor som jag fick av en otroligt god vän som jobbade på Harrods i London som personal shopper. De skorna betyder mycket för mig och när vi ska knäböja vid altaret kommer man kunna se undersidorna som är klarröda och då kommer han se att jag komihåg att jag lovat honom att bära dem när jag gifter mig. =)

• November2013

Ja, tomteblosss, finns ju sånna där långa kanske är en trevlig idé =)

Har ni bokat fotograf, tycker det är svårt att veta hur man ska välja...

Jag pratade igår med Ekmanhair och ska på konsultation och provuppsättning där om brudhår, tänkte i alla fall prova. Betalar 500kr för det men om jag skulle boka att göra det där så kommer jag få tllbaka de 500kr i i rabatt. Bokade jag även smink där så gällde samma deal. Som sagt, känns viktigt att få en hyffsad bild av hur det kommer se ut =) 

• November2013

Jag funderar på att göra det ganska snart så att jag kan, om jag behöver, boka någon annan. Tror det är smartast, när ska du gör det?

Börjar känna mig lite stressad över att det "bara" är 9 månader kvar, vissa fotografer måste man boka upp till 12 månader innan har vi hört. Fördelen för oss är att vi gifter oss i lågsäsong för bröllop, tror det är värre maj-september.

22.000kr är en hel del faktiskt, vår budget ligger runt 12-15000 men självklart hoppas vi på något under det. Jag vill ha i alla fall en del mer klassiska brudfoton, de uppställda och mer formella bilderna. sedan är de fint med de som mer spontana själklart. Vill ha några proffsiga bilder från vigseln, sen räcker de för oss =)
    Kommer ni ha en heldag med fotografen? 

• November2013

Va kul =)
    Det känns så kul att få bli iordninggjord, är duktig på att sminka mig själv men det ska bli väldigt kul att få bli fixad av ett riktigt proffs även om jag är lite nervös inför det hela.

Vi var också naiva i början när det kom till just fotografkostnader, det var min syster som fick oss uppmärksamma att det var dyrare än man kanske kunnat tro.  

Var   på bröllopsmässan på Grand Hotel och tänkte att jag skulle hitta en fotograf och tex ställen där man kunde fixa hår och smink men det var helt lönlöst, mycket konstigt utbud på den mässan över huvudtaget tyvärr. 

Svar på tråden Hår och smink i Stockholm