Hår och smink i Stockholm
Någon som har ett bra tips på salong, frisör ect i centrala Stockholm som är bra på just brudhår och smink?
Någon som har ett bra tips på salong, frisör ect i centrala Stockholm som är bra på just brudhår och smink?
Ja, det var nog i den tråden som du berättade det. =)
Ja, om det är kl 16 i november så är det nog mörkt , så det är ju klart att man vill /måste ha fotograferingen innan.
Vi gifter oss i mitten av september så det är fortafarnde ljust ute efter vigseln.
Nja, det är inte vinertema på bröllopet. Man skulle snarare kunna säga att vi har ett geografiskt tema. Vi träffades på Södermalm i Stockholm, bodde där, förlovade oss där. Sedan kommer även både vigseln och festan äga rum på Södermalm.
Så i festprogrammet kommer vi även att ha en del frågor om bla oss men även stadsdelen som betyder så mycket för oss, och som varit och är en sådan central del av vårt liv.
Men hårnålaarna med snöflingan symboliserar att jag har bott i Lappland i tre år samt att jag har hållt på med utförsåkning på nästintill ilitnivå samt att jag även jobbat som skidinstruktör.
Jag vill ha något som symboliserar vintern och snön utan att det är ett centralt tema. Så det fick bli hårnålarna.
Ja, ibland blir det svårt att komma ihåg i vilken tråd man skriver vad =)
Det kommer nog vara kolsvart när vi kliver ut från kyrkan, men vi gifter oss vid slottsbacken så de kommar vara vacker med alla gatlycktor och sånt så jag hoppas på att de ska "gnistra" och ge fin inramning.
Va kul med ett sånt genomtänkt tema, vi är inte lika bra på sådant. Vi kommer nog ha ett väldigt klassikt bröllop men ska nog försöka fila på att få in mer personliga detaljer. Va härligt att ha en såndan fin historia till Söder =).
Ja, det blir ju ett fint inslag av snö i då =)
Det enda jag har i sådan väg är skorna jag kommer ha på mig, de är skor som jag fick av en otroligt god vän som jobbade på Harrods i London som personal shopper. De skorna betyder mycket för mig och när vi ska knäböja vid altaret kommer man kunna se undersidorna som är klarröda och då kommer han se att jag komihåg att jag lovat honom att bära dem när jag gifter mig. =)
Det kommer nog att vara jätte fint när ni kommer ut från kyrkan. Det var ju någon ganska så nyligen som la upp bilder från sin bröllopsdag, där de kom ut i mörkret ur kyrkan och deras gäster stod utanför med tomtebloss. Det blev jätte fina bilder. Och storkyrkan är ju jättte fin. =) Kommer nog bli jätte fint och stämningsfullt.
Vad roligt att du både kommer att ha en tiara OCH ett par skor som betyder mycket för dig. Din vän som gav dig skorna kommer nog att bli riktigt rörd av att se dig med skorna på. =D
Värkligen rart av dig att hylla dessa personer på en av dina viktigaste och största dagar i ditt liv.
Ja, tomteblosss, finns ju sånna där långa kanske är en trevlig idé =)
Har ni bokat fotograf, tycker det är svårt att veta hur man ska välja...
Jag pratade igår med Ekmanhair och ska på konsultation och provuppsättning där om brudhår, tänkte i alla fall prova. Betalar 500kr för det men om jag skulle boka att göra det där så kommer jag få tllbaka de 500kr i i rabatt. Bokade jag även smink där så gällde samma deal. Som sagt, känns viktigt att få en hyffsad bild av hur det kommer se ut =)
Ja, vi har bokat fotgraf. Det gjorde vi för ett par - tre månader sedan.
Hon heter Anna Thorbjörnsson. Vi tyckte om hennes bildspråk och valde därför henne, så det känns bra.
Om du vill kolla på hennes bilder så finns de på denna sida:
Vi funderade på att anlita 2brides deras bilspråk tyckte vi faktist lite bättre om. MEN de gör bara jobb som är heldagar och då blev det lite för dyrt för oss (även om det priset för den kvaliten var ett bra pris så var det för mycket pengar). Har för mig att det kostade minimum 22.000:- hos dem.
Jo, det är svårt det där med fotograf, de enda tipsen jag kan ge är att
- var ute i god tid. Då har ni fler valmöjlighter och slipper att bara ha kvar de dyraste och de sämsta.
- titta runt mycket på internet på massor av oilka fotografers portfolier för att få en uppfattning om vilket bildspråk som NI gillar.
- Gemför priser mellan ett urval av de fotograferna ni fastnat för. Vad får ni för pengarna?
Det låter ju kanon det där med att du får tillbaka de pengarna som du lägger ut för provsminkning och/eller provsminkning. När ska du på provuppsättningen?
Jag funderar på att göra det ganska snart så att jag kan, om jag behöver, boka någon annan. Tror det är smartast, när ska du gör det?
Börjar känna mig lite stressad över att det "bara" är 9 månader kvar, vissa fotografer måste man boka upp till 12 månader innan har vi hört. Fördelen för oss är att vi gifter oss i lågsäsong för bröllop, tror det är värre maj-september.
22.000kr är en hel del faktiskt, vår budget ligger runt 12-15000 men självklart hoppas vi på något under det. Jag vill ha i alla fall en del mer klassiska brudfoton, de uppställda och mer formella bilderna. sedan är de fint med de som mer spontana själklart. Vill ha några proffsiga bilder från vigseln, sen räcker de för oss =)
Kommer ni ha en heldag med fotografen?
Provuppsättningen (och sminkningen) är bokat till slutet av maj. Men jag bokade även in Björn Axen ifall att jag inte skulle tycka om provuppsättningen. =P
Nej, vi kommer inte att ha med oss fotografen hela dagen. Det blir totalt i 4 h som vi kommer att ha henne, då hinner vi med det mesta iaf.
Vi börjar med fotografering 2 h innan vigseln, sedan har vi henne under vigseln (1 h - vet att vigseln inte tar så lång tid men men) sedan så har vi henne en timme till så då får vi några profs foton från brudskålen och middagen också.
Vi hade samma budget som er men fick lägga till en tusenlapp för att få 4 h istället för 3 + att vi fick fler bilder. Så en tusenlapp tyckte vi att det var värt.
Vi var väldigt naiva innan vi började leta efter fotograf och trodde att de dyraste inte skulle kosta mer än 6-7000 kr. Hehe.
Va kul =)
Det känns så kul att få bli iordninggjord, är duktig på att sminka mig själv men det ska bli väldigt kul att få bli fixad av ett riktigt proffs även om jag är lite nervös inför det hela.
Vi var också naiva i början när det kom till just fotografkostnader, det var min syster som fick oss uppmärksamma att det var dyrare än man kanske kunnat tro.
Var på bröllopsmässan på Grand Hotel och tänkte att jag skulle hitta en fotograf och tex ställen där man kunde fixa hår och smink men det var helt lönlöst, mycket konstigt utbud på den mässan över huvudtaget tyvärr.
Ni får jätte gärna berätta hur det blev efter besöket på Ekmanhair
Upptäkte också att fotograf var dyrt men hittade en Fotograf som heter Malin Norlén och där var bilderna i min smak och även priset.