Hjälp med formulering!
Jag & fästmannen min har kört fast med formuleringen av inbjudningskortet, så jag hoppas att någon kan hjälpa oss med detta nu. Vi kommer skicka ut inbjudningskort samt informationskort med närmare info om bröllopet, boendeförslag, klädsel etc.
Det är två punkter som vi behöver hjälp med att formulera:
1. Klädkoden: Vi känner inte att någon klädkod passar vårt bröllop. Vi vill att herrarna ska ha kostym i valfri färg (inte ett måste att kostymen är mörk) och att damerna ska ha festfin kort- eller långklänning, aftonklänning alt. knälång kjol! Hur kan vi formulera detta på ett bra sätt?
Jag är syrian och min fästman är svensk. Och på syrianska bröllop så brukar gästerna vara väldigt uppklädda, alltså oftast i aftonklänningar, så vi vill gärna att dom svenska gästerna med hjälp av klädkoden får en hint om vad det är för klädsel som gäller, för att inte känna sig "underklädda".
2. Gåvor: Vi kommer att flytta ihop till en gemensam lägenhet först efter bröllopet och kommer alltså behöva inhandla allt till vårt blivande hem från scratch. Men då vi kommer att bjuda över 200 gäster, så vill vi inte önska oss materiella gåvor, för att slippa att få dubbletter av allt. Istället vill vi önska oss frivilliga pengagåvor, så att vi själva kan inhandla det vi vill/behöver. Hur kan vi formulera det på ett trevligt sätt?