Anonym (vad göra?) skrev 2013-02-11 23:20:44 följande:
Kanske det mest konstruktiva jag hört på hela dan, tack Chicita! Du är verkligen en lugnande vind just nu!
Kan absolut göra så faktiskt!
Det är bara att ta ett djupt andetag och räkna till ti.... ähm sjuttiotvå kanske räcker?
![Flört Flört](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
Såna här saker händer.
Jag fick också göra om bordsplaceringen ett par gånger.
Först var det ju ett dödsfall i närmaste familjen 2 månader innan bröllopet, bordsplaceringen var klar då, men jag hade inte hunnit göra klart själva tavlan så det var ju bara att sätta sig och flytta om halva gästlistan. Sen kvällen innan bröllopet så sms:ar en kompis och berättar att hon och hennes familj inte kommer. Hon var gravid i slutskedet så hon skulle inte orka (men hon orkade gå på en annan fest dagen efter
![Tungan ute Tungan ute](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-tongue-out.gif)
och eftersom hon hade varnat för att hon kunde vara gravid på vårt bröllop redan 2 år innan bröllopet och hon klagat och bråkat hela vägen igenom planeringen så kändes det som att hon inte
ville komma heller )
När hon hoppade av så blev jag bara sur. Jag tog fram en svart tuschpenna och strök helt enkelt över dom på bordsplaceringstavlan och sen förklarade vår toastmaster för dom som satt på den tungan att dom fick flytta upp ett hack eftersom en familj hade försvunnit i sista sekunden.
Det kommer att påverka era vänners dag helt klart. Men det ska inte behöva påverka
er dag.
Er dag kommer att bli jättebra ändå. Om det uppstår något problem så löser man det och bockar av det från listan av "oförutsedda saker" och sen går man vidare liksom...
Allt som hände (som inte skulle hända och som var irriterande / jobbigt just då) har bidragit till att vi minns det som gick som det skulle som så mycket bättre...
Om inget går fel så får man ju ingen bekräftelse på hur bra det andra funkat liksom
Slappna av, delegera bort problemen, och ha en bra dag