Inlägg från: Anonym (vad göra?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vad göra?)

Nära vänner separerar.

Hej behöver lite hjälp nu...

Idag fick vi reda på att goda vänner valt att separera efter 5års äktenskap.
    Eller rättare sagt så lämnar hon honom efter att, de enligt skvallret som går just nu, han haft en affär med en kvinnlig kollega på jobbet. Dessa är MYCKET nära vänner till oss och han ska vara marsalk på bröllop och vi har många gemensamma vänner som kommer på bröllopet. Nu är allt väldigt stormigt, det ringer, skriks, skickas sms och skvallras galet mycket. Vänner börjar välja sida mm..

Problemet är att vi gifter oss nästa helg!! Vad gör vi med tex bordsplacering?

Känner mig ledsen och otroligt stressad över detta plus att jag självklart tykcer synd om mina vänner =(
    HJälp mig, hur ska jag  tänka, göra? 

• Svar på tråden Nära vänner separerar.
  • Anonym (vad göra?)

Bordsplaceringen är gjord, hon är nämligen en av mina bättre vänner. Hon sms ikväll att hon minsan tänker komma även om han gör det men att hon helst slipper se honom (vad ska jag göra med den typen av info?).

Min blivande försöker få tag på sin vän, marsalken, man han svarar ingenstans.

Det jobbiga är nästa alla andra nära vänner som känner de båda, de pratas, skvallras och delas upp nu. Vissa tycker vi ska slänga ut honom ur bröllopet (inget är ju bekräftat dvs i vet ju inte om han gjort något ännu), folk vill inte sitta brevid honom eller henne just nu. Fullt kaos.

Är jag ego som tycker det är jobbigt att det just nu går ut över oss?

Får nog göra som du säger, ha reservplaner utfall olika utfall... 

• Anonym (vad göra?)
    Chicita skrev 2013-02-11 23:07:04 följande:
    Det är inte ego över huvud taget.
    Ta inte åt dig av deras problem. Deras problem är ju just det... Deras problem. Inte era.
    Om ni sätter honom nära honnörsbordet (han är ju ändå marskalk) men precis på hörnet. Då behöver ni bara oroa er över "halva" mängden gäster mot vad ni skulle göra annars.

Och ni kan sätta "faster Agda" och "Tant Berit" bredvid + mittemot... Alltså sådana släktingar man vill ha nära honnören men kanske inte just på honnörsbordet.
    Dom lär ju inte veta så mycket om skandalen och bråket. Och dom blir säkert glada över att ha en ung kille till bordet, så han lär nog bli underhållen där och inte få allt för trist Flört 
    Kanske det mest konstruktiva jag hört på hela dan, tack Chicita! Du är verkligen en lugnande vind just nu! 
    Kan absolut göra så faktiskt!
  • Anonym (vad göra?)

tack för allt stöd! Ni hjälper verkligen!

Jag försöker nu fokusera på att att ha få en fin dag och fira vår kärlek. Min bror har tagit på sig att lösa situationen (han är barndomsvän med "henne") och försöker prata med dem båda. Han är super och insåg att vi hamnade i mitten.

Jag hoppas våra vänner skärper sig och inser att de beter sig som 14 och inte 30 som de flesta fyllt.

Insåg dock idag att vi tryckt våra festprogram med förklaringar på alla och i de är de ju förklarade som: gift med xx och älskar att shoppa skor och spela golf med sin älskade man xx och brudgummens klättrande marsalk, gift sedan 19xx med xx... hur går vi nu? 

Svar på tråden Nära vänner separerar.