Vi "gifte" oss i Paris i Juli. ("gifte" pga av att det inte var en laglig vigsel, utan det får man ordna innan, vi hade en celebrant/officiant)
Tyvärr var vi båda två sjuka och likaså vår lilla dotter, då 6 månader gammal, så någon bra bröllopsmiddag blev det inte. Vi bokade närmsta frisör till hotellet vi bodde på och blommor gick vi in i närmsta butik och beställde, var väldigt orolig över blommorna för de kunde inte ens visa bild på en brudbukett de hade gjort, men fantastiskt fin blev den och kostade 25€.
Vi började vår fotografering vid 18 tiden och vigseln var kvar i åtta vill jag minnas. Fotografen tog kort under tiden och även efteråt. Vi hade beställt barnvakt till dottern, så en supersöt tjej gick runt runt paris med oss när vi fotograferades och passade vår dotter.
Sedan åkte vi till hotellet och jag bytte från brudklänningen och så tog vi en taxi tillbaka till centrum, men då ahde alla bra restauranger stängt så istället fick vi äta på första bästa som kunde servera något.
mycket lite blev nog riktigt som vi hade tänkt oss och mycket då vi var sjuka, men fint blev det, väntar fortfarande på de flesta bilderna men de fyra vi fått är väldigt fina.
Hade jag valt om nu, så hade jag nog inte valt Paris, enbart av en enkel anledning allt är så jävla dyrt så det tar liksom udden av det hela.
1600€ betalade vi för fotograf, 500€ tror jag vi lyckades pruta oss ner på för celebrant. 45€ för att ordna kontakt med barnvakt och typ 15/h för henne.
världens minst rum som ff var väldigt dyrt och utan frukost och frukost i närhet kostade runt 30 för oss båda varje dag. men värst är/var mat och dryckkostnaderna. Tog uuden av för mig iaf.
Bifogar en bild. Och stort lycka till:) Det kommer bli fantastiskt fint.