Inlägg från: Camillaelisa |Visa alla inlägg
  • Camillaelisa

Vigsel Paris 2013

Giftasfolk! Dela med er av era erfarenheter!

Vi gifter oss i Paris i höst och skulle vilja komma i kontakt med dig som ska gifta sig där eller dig som har gift sig där.

Jag undrar:

1. Blommor, finns det att köpa "överallt" som det framgår på ambasadsidan?
    2. Tips på en bra, genuin, fransk restaurang, behöver inte vara micheline***!
    3. Mysigt lokalt boende, vet ni något?

Någon som har något tips eller tänkvärt, share!

• Svar på tråden Vigsel Paris 2013
  • Camillaelisa
    Grodprinsens brud skrev 2013-02-12 18:31:26 följande:
    När vi var i PAris tyckte jag att jag såg små blomsterbutiker överallt och vissa såg mer "proffesionella" ut än andra.. Men kommer ni bara ner några dagar i förväg kan ni ju spana in vilken ni gillar och sedan bara gå in och köpa en bukett på den stora dagen Skrattande

Vi bodde på Paris BAstille vilket inte rekommenderas som extra mysigt utan snarare som bra övernattning med dålig frukost =) 

Restaurangen "Pain Vin et fromage" är helt otrolig om man får sitta i källaren. Men som namnet antyder är det mest olika former av ost, fondue och raclette emd bröd som tillbehör..Men är man ett mindre sällskap är ju det hur mysigt som helst.. 

Ett tips, om kanske inte för bröllopsmiddagen, är pizzeria Oskian som gör pizzor av fullständig toppklass..

Men gå in på

www.bestrestaurantsparis.com/en/ eller
    www.eatinparis.com/EatinParis.woa

Här kan man söka efter restauranger baserat på vad man vill äta, vilken atmosfär man vill ha och till vilket pris..
    Om du googlar "restaurants in Paris" så finns det massor av sådana sidor =) 

Lycka till! 
    Tusen tack, värdefull information! Och en pizza innan hemfärd vore inte helt fel. Kanske mest för att fira att man inte behöver äta gröna blad längre! :)
  • Camillaelisa
    Paris 111202 skrev 2013-03-02 09:44:27 följande:

Hej!

Vad kul att ni ska gifta er i Paris, vi gifte oss där i december 2011 och är jättenöjda! Jag har skrivit om vår dag i en gammal tråd, finns tips på lite smått och gott.:

www.brollopstorget.se/Forum-1-97/m4057953.htm...

Du får gärna höra av dig om du har några funderingar!

Lycka till!

Det har vällt in med värdefulla tips och jag har inte fått någon info på mailen. Tusen tack, det där med blommorna kan vara värt att tänka på och jag ska lusläsa din tråd "Paris 111202".

Vi tänkte leta hotell inte så långt från ambassaden men får väl överväga om vi ska åka ner två dagar innan för att reka området. 

Keep em comin! 
  • Camillaelisa

Som vanligt inga meddelande om att ni skrivit i mon tråd! Nu är det tre veckor kvar och än har jag nerverna på insidan. Vi har valt ett enkelt bröllop med närmsta familjen. Vi kommer att ta mängder av bilder och filma vigseln för att sedan visa denna för vänner när vi har vår bröllopsfest. Då vi även har en snart tvååring med oss valde vi ett modernare hotel mellan ambassaden och Eiffeltornet, bekvämt före Parisromantik. Vi letar ännu restaurang men jag tar åt mig av alla tips. Vi vill hitta den ultimata restaurangen för barn men inte snabbmatkedjan jag inte nämner vid namn. Angående själva bröllopsdetaljerna så har jag har en skräddarsydd klänning från LOVA Weddings och min blivande en kostym från Suitopia. Hår och make gör jag själv (frisör i botten så det borde jag klara ;)). Blommor; det var inte så svårt att hitta blomsterbutiker i närheten av hotellet, jag kommer att vara lite wild and crazy och gå förbi dagen innan, med mottot det löser sig. Till övrig fakta: vi blev tilldelade det första lediga datumet och första lediga tiden. Passade oss utmärkt!

Svar på tråden Vigsel Paris 2013