Lite sent inlägg här kanske men för andra som funderar på att gifta sig i Paris så kan jag dela med mig av vår weekend i Paris.
Vi åkte som sagt med våra föräldrar och vår tvååring och kom ner torsdag eftermiddag och resten hem söndag förmiddag, helt lagom tyckte vi! Eftersom vi hade barn med oss letade vi hotell och restauranger i 7:e arr. just på grund av att ambassaden ligger där, vilket var skönt, vi tog taxi ibland men det gick bra att gå ibland.
Vi bodde på Hotel Londres Eiffel bara två kvarter från Eiffeltornet, ett jättemysigt litet hotell som vi alla sa att vi gärna skulle bo på igen. Funkade bara med barn också, de hade barnsäng och barnstol.
Många har ju undrat över blommor och i de kvarteren vi bodde fanns flera blomsteraffärer så i det området var det inga problem. Jag hade faktiskt med mig en liten bukett hemifrån men hade kunnat fixa något på plats. Det fanns även massor av små restauranger där vi bodde, de vi bokat hemfrån (för bröllopsmiddag och första kvällen) hittade vi efter tips på Tripadvisor, där kan man lätt hitta bra tips.
Vi gifta oss på fredagen (de har vigslar varannan fredag) och jag var lite rädd att känna mig överklädd, det var ju ändå borgligt och jag trodde inte alla skulle klä upp sig. Men det var så fint på ambassaden! Vi var 4-5 sällskap där och vigdes på "löpande band", låter kanske oromantiskt men det var det inte. Just vigselrummet var enkelt men fint och ceremonin var så fin, jag grät hela den korta vigseln...:) Och det var faktiskt kul att se de andra uppklädda paren/sällskapen och vi hjälptes åt med bilder och småpratade med släktingar.
Efter vigseln tog vi bilder (en i vårt sällskap fotade, hade alltså ingen lokal fotograf) i parken kring Eiffeltornet och åt sen lunch på en restaurang något kvarter från hotellet. På kvällen blev det middag på en lite bättre restaurang, men med en övertrött tvååring blev det en ganska tidig kväll, men det gjorde inget eftersom vi ändå var rätt trötta efter en heldag!
Vi hade det jättbra i Paris och är jättenöjda med helgen! Däremot blev det en hel del "barnpassning" både av barn och föräldrar/svärföräldrar tyckte vi så nästa gång åker vi nog dit själva en weekend för att kunna bo på hotell och äta på de restauranger vi valde bort den här gången så att det skulle funka med hela gruppen.
Sorry för långt inlägg:)