Litet bröllop Stort bekymmer!
Jag känner igen din situation och tänker berätta hur vi gjorde för att ge dig lite perspektiv
För mig var det väldigt viktigt att vår vigsel var liten och privat med ett minimum av gäster/vittnen och bara de vi verkligen ville ha där. De jag ville ha där var min mamma och mina två närmsta vänner, dvs tre vittnen.
Eftersom jag ville ha tre så tänkte vi att sambon också skulle ha tre och han valde sin bestman och eftersom vi visste hur viktigt det skulle vara för dem så blev det även hans syster och mamma.
Det var alla...! Ingen av våra pappor eller brödrar var bjudna inte heller ngr far el. mor föräldrar.
Vi hade en liten vigsel ute vid havet, fotografering och sedan en underbar lugn dag med småplock och dricka i en vacker trädgård och sedan en härlig middag på kvällen för bara oss åtta.
Veckan efter hade vi en välsignelse i kyrkan med hela våra släkter inbjudna, detta mer traditionellt med tal och tårta och återigen uppklädda till tänderna etc.
Ibland är det okej att vara lite ego och vi fick faktiskt inte en enda sur min från någon
Sen får man naturligtvis utgå ifrån sin egen situation, i vår situation så gjorde vi bedömningen för vilka det skulle vara viktigast att få vara med vid vigsln och vilka som faktiskt inte skulle tycka det var ngn större skillnad mellan den och välsignelsen.